kunnen ijzertabletten (ferrofumaraat) stekende darmkrampen veroorzaken ?

Sinds een dikke week moet ik ijzertabletten nemen ivm met een HB van 5.6, waarschijnlijk is de oorzaak de te heftige en langdurige menstruaties ,ik moet in januari naar gynaecoloog,ik weet dat mijn baarmoeder is naar achter gekanteld.
Steeds als ik een tablet neem,3x dgs,krijg ik daarna echt zo'n stekende darmpijn.
Ik slik heel veel andere medicijnen,ik wil nou niet meteen naar huisartspost gaan.
Heeft iemand ervaring ,zou dit inderdaad bijwerking zijn ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13K

Het beste antwoord

Kan goed een bijwerking zijn, wat kan helpen is een ander soort tablet Fero Gradumet bv heeft een reguliere afgifte en die neem je eenmaal daags. Vaak moet je hier wel zelf voor (bij) betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan, dat kan n bijwerking zijn. Misschien toch even hap bellen of je niet betertijdekijk kunt stoppen
12 jaar geleden
Het volgende viel mij op in de bijsluiter:

Medicijn niet met melk of melkproducten innemen.
Bepaalde tijd voor of na het eten innemen.

Weet niet of je je hieraan gehouden heb.
Zo niet: hou je dan eerst aan wijze van inname.
Zo ja: Kun je altijd even naar de H.A.P. bellen, want wij weten niet exacts hoe erg jou pijn is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het niet innemen met melkproducten heeft te maken met het feit dat ijzer dan niet opgenomen wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het wel of niet op tijd innemen van de tabletten heeft niks met de krampen te maken. Je darmen moeten aan de stoffen wennen en de krampen verdwijnen na ongeveer 2 weken.
Darmkrampen is inderdaad 1 van de bijwerkingen die je kunt krijgen bij het slikken van ferrofumaraat. Ik heb het zelf een half jaar moeten slikken en na ongeveer 2 weken is je lichaam aan de stof gewend en gaan de bijwerkingen weg. Ik had ook maar 2 weken darmkrampen en daarna ging het vanzelf weg.