Als de bacterie restant is geworden tegen doxycycline is die dan ook restant tegen minocycline?

Mijn rosecea regeert nauwelijks meer op doxxycline? Ik ga over een paar dagen over op minocycline. Helpt dat dan weer wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je bedoelt resistent, het kan dat de bacterie resistent is voor één of meerdere antibiotica.
Niet alle antibiotica werken bij iedereen even goed.
Het is dus afwachten of de volgende wel helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De reden je klachten door doxycycline niet verminderen hoeft niet perse iets met resistentie te maken hebben. Doxycycline moet minsten 6 weken worden ingenomen alvorens de effecten aantoonbaar zijn. Er zijn vele factoren die een rol bij de werking van geneesmiddelen spelen. Zo kan bij langdurige gebruik van doxycycline de lever activiteit veranderen waardoor ook de werking van het geneesmiddelen. uiteindelijk moet de behandelaar de dosering aanpassen aan de hand van bloedwaarden.

Maar therapeutisch gezien werkt minocycline toch specifieker op de huid. Tevens gaat minocycline resistentie van penecilline overgevoelige bacterie tegen. Kort gezegd heeft minocycline ook een anti-resistente werking.