wie weet hoelang je tamoxifen moet slikken bij retroperitoneale fibrose ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
bamibal
12 jaar geleden
Dat weet de dokter wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is toch een vraag voor een dokter?

Het beste antwoord

Retroperitoneale fibrose is een chronische ontsteking, die dus in principe niet ' over gaat' .
Tamoxifen geeft in de regel na een paar weken al een enorme verbetering, maar is geen geneesmiddel in de zin van dat het de retroperitoneale fibrose geneest. Wel is het een behoorlijk zwaar middel, waardoor ik me kan voorstellen dat chronisch slikken ook niet echt de meest voor de hand liggende optie is.

Het beste kun je dit met je behandelend arts bespreken ; die zal - vele malen beter dan ik - weten of en wanneer het middel erger is dan de kwaal, en of je je leven lang, tijdelijk of eenmalig tamoxifen moet slikken, of alleen in periodes dat het ' oplaait' bijvoorbeeld. Ook kan de prognose / het voorschrift voor elke patiënt wijzigen.

Als je het net voor het eerst gekregen hebt, zul je echter wil binnen een paar weken flinke verbetering moeten zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
retroperitoneale fibrose is een chronische ontstekingsreactie. Tamoxifen heb ik voorgeschreven gekregen omdat ik op Prednison minder goed reageerde. Mij is voorgehouden dat je minstens 2 jaar maar zeker 5 jaar moet slikken. Ik hoopte op een antwoord van een lotgenoot, maar dit is verreweg het goede antwoord!