Heb je voor inentingen een verwijsbrief nodig van de huisarts of kan het ook op een andere manier?

12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor inentingen ??
Die tegen kinderziektes krijg je een oproep voor, en andere inentingen GEEFT vaak de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor reizen naar het buitenland (geelzucht enzo) wordt je mogelijk naar het ziekenhuis verwezen.
Zo lang je zelf betaalt hoeft de huisarts daar volgens mij niets mee te doen.

Het beste antwoord

Bij inentingen voor bezoek aan tropische landen kun je alle informatie bij de GGD krijgen. Inenten doen ze daar ook.
Een verwijzing niet nodig. Uiteraard is dit op eigen kosten.

Griep prikken ed worden door de huisarts gegeven aan mensen die binnen de "risico groepen" vallen.
Anderen kunnen hem aanvragen bij de huisarts, zal dan niet meer onder de verzekering vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inentingen voor tropische reizen kunnen wel deels vergoed worden, in elk geval als je aanvullend verzekerd bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf niet aanvullend verzekerd. De premie daarvan is te hoog voor wat ze bieden. Standaard lijkt me niet dat een verzekeraar dat aanbiedt omdat "vakantie kosten" nou eenmaal niet verhaald moeten kunnen worden op de gemeenschap. Uiteraard ligt dat voor werknemers in de zorg anders, die kunnen uit hoofde van hun werk met deze besmettingen in aanraking komen (zieke terugkerende vakantiegangers). Maar omdat het dan beroepsrisico is betaalt de werkgever (ziekenhuis) dan die kosten.

Andere antwoorden (1)

Nee dat is niet nodig. Voor inentingen kun je contact opnemen met de huisarts, apotheek, ggd of traveldoctor. Zij geven je dan advies over welke inentingen je precies nodig hebt. Verwijzing is hierbij niet nodig.
Hou er wel rekening mee dat je op tijd je inentingen laat zetten soms moet je er meerdere.