paracetamol gaat dat samen met alcohol?

Mijn vriend heeft z'n voet gekneusd, en heeft hier enorm veel last van! Maar hij heeft rond half 7 alcohol gehad 2 uzo en 1 biertje. Maar zijn pijn is zo heftig dus wil ik 2 paracetamol geven, kan dit kwaad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
22.5K

Antwoorden (4)

Zoveel heeft ie niet op en het is alweer een paar uurtjes geleden.
Kan makkelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die alcohol is al ver genoeg weg hoor, zolang je die paracetamol niet mengt in de ouzo.
Maar goed dat je er aan denkt
12 jaar geleden
Paracetamol en alcohol: Normaal gebruik van alcohol is geen probleem. Mensen die overmatig alcohol gebruiken hebben door Paracetamol meer kans op leverbeschadiging.

Ik zit aan een glaasje wijn en heb zojuist 2 paracetamols genomen.
Ik merk daar niets van.

Moet je dus niet te vaak doen, maar een enkel keer kan dat geen kwaad.

http://www.thuisapotheek.nl/geneesmiddelen/paracetamol/#bijwerkingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paracetamol kan pas kwaad doen bij overmatig alcoholconsumptie. De ingenomen hoeveelheid die je beschrijft kan geen kwaad doen. Het wordt pas gevaarlijk bij iemand met leverbeschadiging. Bij deze personen is er ernstig tekort aan een bepaalde enzym.
Het gebruik van paracetamol tot 3 gram is voor een volwassen persoon geen enkel probleem.