Een reinigingsgel voor onzuivere huid. Op je gezicht aanbrengen met lauw water wegspoelen en droogdeppen met wattenpads. Daarna lotion voor onzuivere huid op een schone wattenpad druppelen en je gezicht hiermee weer afvegen. Op puistjes zelf kan je wat speciale vloeistof aanstippen en deze zorgt ervoor dat het puistje opdroogt. Ook het slikken van biergisttabletten helpt hiertegen. Een keer per week je huid scrubben is ook erg goed om dode huidcellen te verwijderen. Er is ook een soort lotion te koop bij de Hema, die koop ik daar meestal voor mijn puberzoon, hem helpt hij goed. Het is een lotion die teveel talgproductie tegengaat.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

wat ze vaak zeggen is geen chocolade meer eten.
je denk dan wat een onzin maar het is echt zo.
ook helpt inderm dit is een vloeistof dat je op je gezicht moet aan brengen voor dat je naar bed gaat en dat maakt de huid vet vrij. dit kun je krijgen bij de apotheek!
je moet het echt proberen want puistjes hebben is nooit leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderm is een te sterke alchohol en dat droogt de huid alleen maar uit als gevolg dat de huid vocht tekort heeft en als reactie talg aan gaat maken met gevolg ; puistjes. Dus je tip klopt een beetje maar je verpest er je huid mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van chocola krijg je geen puistjes....dat is een fabel.
Minder chocolade eten helpt in ieder geval niet. Het is wetenschappelijk bewezen dat je door chocolade GEEN puistjes krijgt, maar door een bepaald hormoon.

Wat wel helpt zijn de producten van SebaMed ClearFace. Na een week is er al een groot deel van je puistjes, mee-eters en onzuiverheden verdwenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pubers krijgen puistjes als gevolg van hormonen. Je kan dit bijna niet tegen gaan. Wat wel belangrijk is de huid goed te reinigen, exfolieren( dooie huid cellen verwijderen) en te verzorgen en de schoonheidsspecialist een korte reinigende behandeling te laten uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het komt natuurlijk door hormonen. die zorgen ervoor dat je puistjes krijgt, maar dat is voor dit antwoord ook al vet vaak uitgelegt.
als je iets zoekt tegen puistjes dan moet je reinigingsproducten gebruiken zoals clairracil dat werk erg goed. je doet het s'morgens en s'avonds, en bijna al je puistjes gaan weg. er is alleen wel een klein min puntje, omdat het zo goed werkt, en iedereen het zowat gebruikt is het best wel prijzig, maar het help gegarandeerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dalacin creme, kan je bij je huisarts krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van die donkergekleurde teerzeep=zeep op een speciaal (medische) soort oliebasis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je huid goed reinigen is heel erg belangrijk. Bepaald soort voedsel kunnen je indd ook puistjes geven, Zoek uit welke gezichtreiniging het betse aansluit op het type huid dat je hebt, Veel water drinken goed slapen en gezond eten zijn, altijd belangrijk

Toegevoegd na 58 seconden:
Als het echt heel erg extreem is of word, kun je hiervoor naar de huisarts, die je daar een middel voor kunt voorschrijven, we spreken dan van acne
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Azuleen creme, er zijn veel merken creme op de markt waar azuleen inzit, azuleen is ontstekingsremmend.
Voor mijn dochters haalde ik dat gewoon bij de apotheek, zonder recept.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.beautysellers.nl/contents/nl/d191.html

Een info site, maar die van de apotheek is denk ik het goedkoopste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ieder geval géén zeep gebruiken; zeep tast de zuurgraad van je huid aan en dat maakt het allemaal veel erger.

Dus reinigen met een speciale lotion tegen jeugdpuistjes. Ik heb zelf goede ervaringen met producten van Zarqa. Puur natuur, gebaseerd op Dode Zee mineralen.
Zie link: http://www.zarqa.nl/zarqa-kuur-tegen-jeugdpuistjes?navId=22

Hier kun je opzoeken waar ze Zarqa producten verkopen: http://www.zarqa.nl/salepoint
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een veelgebruikt middel bij acne, voorgeschreven door de huisarts, is benzoylperoxide maar er zijn ook andere middelen, afhankelijk van wat er precies aan de hand is.

Officieel helpen voedingsvoorschriften niet maar iedere schoonheidsspecialiste kan je verzekeren hoezeer voeding kan betekenen voor de gezondheid van je huid.

Bovendien is er veel onderzoek naar het verband tussen voeding en acne gedaan. Een poosje zuivelproducten vermijden kan bijvoorbeeld al een flinke verbetering opleveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik was mijn gezicht veel .
zo gaat de vettigheid weg en word je huid 'droog'.
ik was het 1 keer met zeep en water en 2 keer met enkel water per dag.
ik heb gelukkig geen puisten,en ik ben er ook heel bang om het te krijgen,daarom was ik zo veel mijn gezicht ;)

veel zeep gebruiken is niet goed,heb ik ooit gehoord.
en sommigen heb ik horen zeggen dat puisten ontstaan omdat je haar vettiger word als je puber bent,en daarom dat de puisten in je gezicht komen.

ik raad je aan om je gezicht veel te wassen,wie weet lukt je het wel ;)