Wat gebeurd er als er terpentine in een snijwond komt?

Ik heb mezelf gesneden toen ik bezig was met terpentine. Er is dus een kans dat er terpentine in de wond is gekomen. Is dit gevaarlijk? Gebeurd er iets? En wat moet ik daan aan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

Op zich kan het geen kwaad, als het pure terpentine is geweest. Je moet hem eerst goed spoelen met water. Wat wel een probleem is met terpentine, is dat het de huid erg uitgedroogd. Dus mocht je merken dat de wond wat trekt, zou je de wondranden licht met een vettige creme in kunnen smeren.
Hou de wond goed in de gaten. Mocht hij dik en rood worden, zou ik alsnog naar de huisarts gaan. Geen pleister erop doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit is niet zo gevaarlijk. Het zal bijten ed. Maar het kan niet echt kwaad. Afnemen met een doekje en normaal behandelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dar bijt heel erg. Probeer de terpentijn er uit te krijgen door de wond goed te spoelen en en betadine of fucidinecreme op doen. Daarna steriel afdekken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je deze vraag nog kan typen, valt het met de wond wel mee denk ik ;-)

inderdaad gewoon afspoelen en verder gaan.
als het rood en dik wordt is het ontstoken, dat gaat ook gewoon weer over.