Bij rugpijn werd jaren geleden een ruggenprik gegeven, wat was dat voor medicijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verwacht dat je niet een ruggenprik bedoeld die als verdoving wordt gebruikt (bv operatie / keizersnede) maar een ruggenprik voor behandeling van pijnklachten?

Het beste antwoord

Hallo Marion,

Ik heb zo'n 25 jaar geleden 2 van die injecties gehad en daar zat een ontstekingsremmend middel in.
Misschien was dat bij jou ook zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik moet de naam weten, want ik ben allergies voor de cortison, maar ik heb in nederland ooit een ander middel gehad..ik ben alleen de naam kwijt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kenacort?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen idee wat de naam was, ik kreeg er L. en R. één omdat ze dachten dat ik een ontsteking had, het was ontstekingsremmend meer weet ik niet, sorry.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (3)

waarschijnlijk NSAID of een corticosteroïd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kenacort is het niet..
je kreeg het bij eenhernia..dan moest je dagen plat liggen en dan 6 weken in een williamshouding
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Een ruggenprik (lumbale punctie) is een lokale pijnbestrijder. Hij wordt vaak toegepast bij bevallingen als de moeder te veel pijn heeft.
Dat hij ook bij rugpijn gebruikt werd lijkt me niet waarschijnlijk, aangezien rugklachten vaak wat langer aanhouden en de ruggenprik ofwel als een injectie ofwel dmv een infuus wordt gegeven. Het zou dus wel kunnen dat het gebruikt wordt/werd alla lokale verdoving bij ingrepen aan de rug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi mug...ik hoef niet te bevallen. het werd vroeger al bij hernia 's gegeven, en dan moet je bepaalde tijd plat liggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Een ruggeprik is normaal geen locale pijnbestrijding omdat alles onder dat niveau ongevoelig wordt door inbrengen van een anasteticum in het wervelkanaal. Wordt veel bij beenoperaties gebruikt en komt steeds meer in trek bij bevallingen. Mogelijk is die ruggeprik gegeven om een pijnblok te zetten op een daar aanwezige gevoelszenuw buiten de wervelkolom en dan is het wel locaal.