Kan het dat een verlies stroom schakelaar uitvalt als er iemand in de buurt is met een pacemaker en een defibrillator?

Als mijn schoonzus op ons appartement let tijdens ons verlof valt de stroom tot 4x per dag uit. Bij ons NOOIT. De elektrieker vindt geen verlies. Zij heeft wel een pacemaker en een defibrillator ingebouwd. Het enige dat we weten is dat dit fenomeen zich voordeed sinds zij de apparaten ingebouwd kreeg. Nooit voordien. Wij tasten in het duister en weten niet wat doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Theoretisch niet. De aardlekschakelaar meet verlies tussen de de fase en de nul leiding in jullie huis.
Misschien even kijken of er andere dingen gedaan worden als zij in huis is, bijv. als je normaal nooit thee zet of opladers van haar apparatuur.
De aardlek kan getest worden met een trapsgewijs meetinstrument waarop je kunt zien bij welk verlies deze eruit vliegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de innerlijke attributen van uw schoonzus kunnen daar niet de oorzaak van zijn.

Ik denk dat je het eerder moet gaan zoeken in de richting van ,wat er zo al gedaan wordt met elektrische apparaten wanneer schoonzus op bezoek komt?

Is het telkens weer wafelbak?Wordt er dan iemands haar in krulletjes gelegd?
Wordt er speciaal goed gekookt?
Spat ze veel wanneer ze in het bad zit?....

Denk eens goed na!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien gebruikt ze krachtige stroomgebruikers tegelijkertijd, zoals een stofzuiger en een magnetron /droger/elektr.oven enz)
Aan de inwendige hartregelaars KAN HET NIET LIGGEN.
Het zijn op zich al kooien van Faraday en de energie die ze opnemen/afgeven is zeer klein.
Ze doet dingen op een andere manier dan jullie en daar moet de oorzaak m.i. in te vinden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Dat kan niet! Er is geen aardlek in het systeem omdat beide genoemde onderwerpen er niet aan gekoppeld zitten.

Toegevoegd na 1 minuut:
De defibrilator geeft een zodanig klein stroomstootje dat er nauwelijks een magnetisch veld door ontstaat. Dan zou een draagbare of mobiele telefoon hetzelfde doen.