hoe lang duurt het voor medicijnen uit het lichaam zijn als je bent gestopt om ze in te nemen

ik heb diclofenac 2 x dgs 75 mg geslikt als pijnbestrijding maar kreeg na een week klachten als wazig zien diarree en maagklachten, ik ben er direct mee gestopt maar nu na een week zie ik nog steeds wazig kan het door de medicijnen komen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
93.5K

Antwoorden (5)

Dacht zelf 24 uur, omdat dat vaak beschreven wordt in een bijsluiter.
Zo en zoveel pillen in 24 uur.
Maar nu nog wazig zien???
Weet niet welke pijn klachten je hebt, maar misschien komt het daardoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste medicijnen kunnen na stoppen nog 3 weken bijwerkingen hebben, het duurt best lang voordat de meeste stof verwijderd is uit het lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kan dat wel verschillen per geneesmiddel. De spuiten die ik zet voor mijn reuma kunnen wel 3 maanden nog in je lichaam blijven.
Gewoon eens navragen bij de huisarts?

Toegevoegd na 35 seconden:
Overigens kreeg ik ook maagklachten van Diclofenac. Kreeg daarom ook een andere pijnstiller; Tramadol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan per medicijn en per persoon verschillen, met deze concrete vraag kun je het beste even contact opnemen met je apotheek, die weet dat zeker (en kan eventueel in overleg met je huisarts adviseren over wat wel een goede pijnstiller voor je is, als je dat wilt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ieder medicijn heeft een zogenaamde 'halfwaardetijd'. Dit is de tijdsduur waarna de helft van de werkzame stof uit je bloed is verdwenen. Deze halfwaardetijd verschilt van medicijn tot medicijn. Voor Diclofenac is de halfwaardetijd 3,7. Dat betekent dat de werkzame stof na ongeveer zevenenhalf uur uit je bloed verdwenen moet zijn. Dit schommelt nog enigszins van persoon tot persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nee, dat klopt niet.
Na 1x halfwaardetijd is 50% verdwenen. Na 2x is 75% weg. Na 3x 87,5% etc. Er verdwijnt steeds de helft van wat er nog over is.