Moe zijn waar komt het vandaan?Zie uitleg

Gisteren en vandaag ben/was ik erg moe ik kon de hele dag wel slapen.Een aantal mensen heb ik gesproken en zij herkenden dit maar waar komt het vandaan?Weersveranderingen( kan jeje daardoor moe voelen?) Ik voel me niet ziek dag mooi weer en het lijf is van slag kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

Je past je geestelijk en lichamelijk aan bij weersveranderingen. Dat kost veel energie, en daardoor voelen de meeste mensen zich moe,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vond toch nog een paar antwoorden:

Te veel hooi op je vork nemen : Een oplossing hiervoor is het stellen van prioriteiten.

Te betrokken bij anderen: De oplossing voor dit type van stress is het zoeken naar een balans tussen geven en nemen. Gun jezelf ook aandacht, door lekker op de bank een filmpje te kijken, naar de sauna te gaan of lekker thuis met een kop thee een boek te lezen. Lief zijn voor jezelf laat je ontspannen en neemt het piekeren weg.

Te veel willen: De oplossing hiervoor is om bij jezelf na te gaan of je nou echt gelukkiger wordt van de lat zo hoog leggen. Wordt je er gelukkiger van als je vloeiend Spaans kan spreken, all nieuwste boeken hebt gelezen, gordijnen kan maken of een halve marathon kan lopen? Wen er vervolgens aan om elke dag ietsje minder te doen of iets minder goed te doen; de druk zal langzaam verdwijnen.

Het onderdrukken van gevoelens: Vermoeidheid kan staan doordat je constant bezig bent de negatieve gedachten en gevoelens te onderdrukken. De oplossing is om te schrijven of erover te praten. Gun jezelf elke dag 10 minuutjes de tijd om je gevoelens "weg te schrijven". Je zult merken dat het gevoel van onderdrukking langzaam minder wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Draai het ook eens om:

Vermoeidheid is een gebrek aan energie.
Energie moet vanuit je buik komen.
Wat heb je de laatste tijd gegeten, en was dat anders dan normaal?

Hoor het momenteel trouwens ook heel veel om me heen van vrienden en familie en had er zelf ook last van.

Mogelijk komt het omdat de zomer vrij onverwacht was afgelopen. Je verwachtte dat de zomer weer terug zou komen na het slechte weer, maar behoudens een enkele mooie dag was dat niet het geval.

Vroeger in het jaar dan verwacht kreeg je te maken met minder zonlicht, waardoor je Vitamine D gehalte daalde. Begin van een winterdepressie.

Geef toe aan je vermoeidheid. Niet tegen vechten. Je lichaam geeft aan dat het rust nodig heeft. Luister naar je lichaam!

Eet wat meer fruit en groente!
En zorg dat je meer vitamine D binnenkrijgt.
Je krijgt het in dit jaargetijde niet binnen door de zon, dus moet je het uit je voeding halen, of voedingssupplementen slikken.

Spirulina is ook een goede en natuurlijke energie leverancier!

Lucht je slaapkamer eens en slaap met een klein raampje open. Meer zuurstof zorgt voor een betere slaap.
Na een betere slaap wordt je ook minder snel moe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima antwoord! +1 Niets uitsluiten maar zeker niet te snel psychologiseren.
Ik beperk me even tot hete weer, waar je zelf over schrijft.
Wij maken onder invloed van zonlicht vitamine D via de huid. Dat kost veel energie en kan je echt moe maken.
Daar komt het fenomeen voorjaarsmoeheid dan ook vandaan.
De laatste tijd hebben we weer wat mooi weer en het zou daar dus aan kunnen liggen.
Wat bedoel je trouwens met "het lijf is van slag?"
Misschien kun je je vraag hierover nog wat uitbreiden.