Elke keer als ik klus krijg ik pijn, wat is dit?

Ik klus graag, aan mijn auto, en gister toevallig mijn bed opnieuw gebouwd, was aan versteviging nodig.

Maar nu is echter het probleem dat als ik intensief geklust heb, ik goede zeurende pijn in de palm van mijn hand heb. En het gaat niet zo 123 over. Dit duurt echter 2 a 3 dagen. (en in de tussentijd moet ik geen gekke dingen doen, zelfs post lopen doet me al zeer). Het is ook geen toeval. Het is elke keer als ik kracht zet met bijvoorbeeld een schroevendraaier. (Het is trouwens niet alleen met klussen, maar dan is het het wel het ergst).

Wie weet wat er aan de hand is? Moet ik een huisarts inschakelen? En wat kan ik ertegen doen, behalve stoppen met klussen, dit is gewoon een van mijn favoriete tijdsinvulling.

Dankjewel!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Lastig hoor, om daar op afstand iets zinnigs over te zeggen. Als ik je verhaal zo lees, dan denk ik aan iets dat met reuma te maken heeft. Daar hoef je niet van te schrikken, want het kan best een heel lichte vorm van reuma zijn. Het klinkt misschien een beetje flauw, maar je vraagt het zelf ook al: ik zou zeker eens met de huisarts overleggen. Je huisarts zal het prima vinden dat je langs komt, want het blijkt dat dit een serieus probleem voor je is, en vooral omdat het te maken heeft met je favoriete tijdsinvulling. Misschien kun je door middel van een medicijntje je hobby weer een stuk aangenamer maken.
Veel sterkte!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist: HUP naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou weleens kunnen kloppen Fiederieke.
Maar er zitten wel heel wat gewrichten vlakbij, en iedere reuma patient kan je vertellen dat een van kenmerken van de pijn is, dat die "uitstralend" is. Dat wil dus zeggen, dat de pijnplek niet exact dezelfde hoeft te zijn als de plek die de pijn veroorzaakt.

Andere antwoorden (4)

Overbelasting van spieren , pezen , ligamenten die die belasting niet echt gewend zijn. Daar kun je inderdaad lang last van hebben en het kan behoorlijk pijnlijk zijn.
Meer klussen zou er toe kunnen bijdragen dat je er minder snel last van hebt.
(Bij mij is nog genoeg te doen, dus je mag hier komen oefenen :) )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik begon met mozaiekwerk had ik heel vaak veel pijn aan mijn rechterhand.
Ik kon echt geen twee dagen achter elkaar intensief met die tangen aan de slag.
Nu heb ik nog wel eens een stijf gevoel, maar geen spierpijn meer.

Maar of het bij jou spierpijn is, ja dat kunnen wij hier niet beoordelen natuurlijk. Het kan ook iets anders en iets serieuzer zijn.

Dus ik zeg: HUP naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste is om even naar de huisarts te gaan, misschien carpaaltunnel syndroom?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt als een overbelasting - misschien eens een elektrische (accu)schroevendraaier aanschaffen?
En ja, zulke pijn kan soms ineens de dag na de overbelasting opduiken en dagen aanhouden, maar bekijk eens goed wat je feitelijk doet als je bijvoorbeeld aan het klussen bent. In een ongebruikelijke houding zet je ongebruikelijk veel kracht - dat dat ellende geeft is eigenlijk logisch.

Als je je zorgen maakt, is de huisarts de aangewezen plek...