Wat te doen tegen hoesten? We hebben alles al geprobeerd.....

Mijn dochter is aan één stuk door aan het hoesten al een paar dagen lang.
Ze heeft een hoestdrankje met noscapine
Ze drinkt liters water en kamillethee
Elke nacht een doorgesneden ui naast bed
Ze zuigt de hele dag op hoestsnoepjes en dropje
Heb al een mixje van stroop en peper gemaakt

Wat kunnen we nu nog doen, ze wordt er helemaal naar van, heeft een zere borstkast van het hoesten

Toegevoegd na 30 minuten:
dochter is 16, ze werd gewoon verkouden, toen kwam het hoesten erbij.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
32.6K

Antwoorden (13)

als het zo aan blijft zou ik eerst een de doktor bellen of bij de huisartsenpost informeren , zeker doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
die kunnenh dan ook beter bepalen waar het precies vanaf komt en er een remedie op vinden dmv een medicijn of iets dergelijks, eerst de bron onderzoeken, daarna de oplossing
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cola drinken zorgt écht voor een zachte keel. Ademhalingsoefeningen willen bij mij ook weleens helpen:
http://www.weguitchronischevermoeidheid.com/ademhaling.html

Wens je dochter beterschap!

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar bel anders even naar je huisarts, die is een professional, wij niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hier ook last van gehad, 2 x per jaar als andere mensen verkouden werden en ik dus ook, kreeg ik daar last van. 2 weken lang hele dagen en nachten hoesten. Gek werd ik ervan.

Huisarts geweest, kreeg ik antibiotica, dat hielp wel, echter hoor je dat helemaal niet te krijgen als je niet eens koorts hebt.

Uiteindelijk kwam ik bij een dokter (huisartsenpost van het ziekenhuis) die heeft me flexotide voorgeschreven. Dit helpt!! dat is gewoon een inhalator, als ik bij het begin van het hoesten dit 2 keer per dag even doe dan zet het hoesten niet door. Geen hoofdpijn, geen buikpijn, geen maagpijnen meer van het hoesten.

Je zal zowiezo even naar de dokter moeten, maar kan je dit dus als tip meegeven als mogelijke oplossing, die je ook aan je huisarts kan voorleggen.

Als je al erg hoest kan het iets langer duren voordat het echt een stuk minder is, maar heb je het wel voor een volgende keer.

Let op: dit hoeft niet DE oplossing te zijn, maar dit kan zeker wel EEN oplossing zijn.
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
thx, ik schijn er tegenwoordig standaard 1 te krijgen als ik ergens antwoord :S
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Flixotide is een anti-astma-middel dat de prikkeling inderdaad kan wegnemen, maar dan moet wel zeker zijn dat de prikkeling astmatisch is.
Dus toch naar de dok.
sterredag
13 jaar geleden
ik ben ook niet astmatisch, dus dat hoeft niet perse.
Bij hoest, een theelepeltje suiker of suikerklontje helpt echt vooral voor kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik altijd Darolan capsules. Helpen tegen de hoestprikkels.
Weet niet hoe oud je dochter is maar onder 12 jaar mag je ze alleen geven op doktersadvies. Dus hou dat wel in de gaten
13 jaar geleden
Van een teveel aan die mentolsnoepjes kan ze buikpijn krijgen.

Geen melk laten drinken. Wel veel water laten drinken.
Ijsjes eten verzachten de pijn ook.

En zoute haring laten eten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist ysjes helpt prima! Bouillion of n soepje kan ook ipv zoute haring
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ene soep is de andere niet! Wat betreft een echte gezonde soep ben ik het wel met je eens! Goede voeding is immers heel belangrijk en is helend voor het lichaam. Maar vette zoute haring smeert ook de keel!
Toch maar naar de dokter, misschien is ze wel allergisch voor die hoestsnoepjes.
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
prima, ik weet ook niet of dat echt zou kunnen, maar je kunt beter alles uitsluiten
Leg haar op haar buik en klop zachtjes op haar rug met twee handen. Je moet als het ware de longen loskloppen.
Doe dit ook aan de voorkant. Doe dit twee keer per dag een kwartier per keer.

Verder kun je haar het beste kruidenthee met een flinke lepel honing geven. Als je verse thijm hebt, kun je daar ook thee van trekken, dit lost slijm op.

Verder moet ze gewoon uitzieken. veel slapen en rusten. Niet te veel medicijnen en inhalers gebruiken, laat het lichaam het zelf oplossen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doen wat ik altijd deed en ik zeg je dat dit helpt ..je moet het wel proberen en dan wil ik graag nog van je horen..
neem een paar appelen goed wassen, zet de oven op 180 gr, neem een ovenschaal en zet er de appelen in en plaats deze in de oven, ongeveer 25 min in de oven ..kijk als de appel gaar is je ziet dat als de schil gaat barsten
eruit helen en iets af laten koelen.. laat haar de appelen eten als deze nog warm is ..na 5 min hoest zij niet meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdens het hoesten een kussen tegen de buik en borstkas aan drukken dan krijgt ze in elk geval minder last van spierpijn door het hoesten. Ze moet ook even geen melkproducten nemen dit geeft slijm vorming. veel snoep en hoest pastilles is ook niet alles. Water en kamillethee is prima Je zou nog kunnen proberen wat water te bevriezen en daar op laten zuigen. verkoelt en laat slijmvliezen slinken. Let wel op dat je het wel redelijk houd en ook weer niet overdrijven tot je er weer koppijn van krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat haar in de badkamer gaan zitten. Raam en deur gesloten houden en de warmwaterkraan helemaal opendraaien. De warme stoom laat het hoesten verminderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag de dokter om een recept met codeine dat onderdukt de hoestprikkel en helpt haar 's nachts slapen, zodat haar lichaam de energie krijgt om te helen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zweer bij het gorgelen met zout water en daarna mijn keel en borst insmeren met de echte vickx dampo zalf. . en dan een dunne sjaal om en naar bed. . bijna altijd succes verzekerd!