opgezette buik links

Heb last van een opgezette buik aan de linkerkant(al 3 maand) groeit steeds meer, nu ook tegen de ribben aan. MRI,VT echo gehad, maar ze kunnen niets vinden. De arts melde vandaag dat het misschien een spierscheuring is en een slechte buikwand. vanuit lig kan ik dus ook niet meer overeind komen(buikspieren). HEb verder geen koorts, bloed is goed. De artsen staan voor een raadsel. Zou iemand mij kunnen helpen.

Toegevoegd na 2 uur:
Heb dus wel pijn aan mijn linkerkant, het lijkt op een echte bult, dus niet een dikkere buik, maar een dikke bult aan de linkerkant. Als je er overheen gaat is het een doof gevoel. Huisarts wil me eerst nog niet doorsturen en melde dat ik eerst maar naar de maag darm een lever arts moest gaan, maar dat is pas over 4 wkn en de buik/bult wordt steeds groter. MRI, CT en Echo gehad, niets te vinden?? dus niets ernstigs zij de arts. Dus maar afwachten over 4 wkn. Ik hoop dat iemand mij goede raad kan geven hierover dit probleem.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
36.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als die bult steeds meer groeit en jou zorgen geeft, zou ik weer naar de huisarts gaan met de vraag of hij voor een snellere afspraak kan zorgen. Het is niet goed voor je om je er zorgen om te maken en als er iets verandert aan de situatie (de bult groeit) is het zeker reden om nogmaals bij de dokter aan te kloppen. Je kunt ook vragen of je bij een andere arts mag aankloppen in een ander ziekenhuis, die wel eerder tijd heeft bijvoorbeeld.
Blijf er niet mee rondlopen! Het is jouw lijf!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan vervroeg je de afspraak bij de MLD specialist!!!!!

Antwoorden (6)

Ik zou er niet lang mee wachten.
Vraag een second opinion aan. Ga naar een goede internist en vraag om meer onderzoeken.

Vanuit hier kunnen wij niet veel voor je betekenen helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de artsen het niet weten denk ik dat je hier ook niet veel wijzer word op G.V
je zou je arts een verwijsbrief kunnen vragen naar een universitair ziekenhuis
daar gaan ze toch iets verder zoeken dan alleen naar een vermoedelijke spierscheuring
dus.. morgen nog maar eens naar de dokter en dit keer voor een verwijsbrief naar een specialist
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je milt en pancreas zitten links en natuurlijk ook een nier. Wel vreemd dat er op de MRI niets te zien is.
Blijf doorzoeken via een ander ziekenhuis voor een second opinion tot je weet wat het is want er drukt iets tegen je ribben. Dat moet toch ergens op te zien zijn.
Laat de pancreas zeker ook onderzoeken. Ik heb het gevoel dat dit een oorzaak kan zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de dokter al iets kwaadaardigs zouden vermoeden hadden ze je direct doorgestuurd.
Wat dat aangaat zou ik me niet acuut grote zorgen maken.
Misschien is je ontlastingspatroon wat in de war waardoor je darmen aan het protesteren zijn.
Je geeft niet aan of je er wel.geen pijn aan hebt.
Mocht je het niet vertrouwen dan toch maar weer terug naar je huisarts en je zorg met hem/haar bespreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken iemand met hetzelfde probleem.

de maagklep sluit waarschijnlijk niet goed. Dat blijft die half openstaan. Hierdoor wordt je eten niet goed verteert en kan er lucht in je darmen blijven zitten. leg dit idee voor, misschien stemmen ze in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier nog zo'n professional die denkt dat je best serieus bent genomen door de artsen. Die doen namelijk niets liever dan een correcte diagnose stellen om jou van je klachten af te helpen.

Al ben je er al een paar maanden mee bezig, dan zou ik toch met je behandelend arts doorgaan. Kennelijk veranderen er symptomen, zoals niet meer overeind kunnen komen. Dat is voor een dokter belangrijk om te weten. Misschien leidt het tot een antwoord.

Toegevoegd na 1 uur:
Als je klachten verergeren lukt het de huisarts vast wel om die afspraak met de MDL-arts te vervroegen. Veel van die artsen hebben zelfs een soort spoedspreekuur waardoor je binnen een week aan de beurt bent. Vraag dat gewoon aan je huisarts.