Niet alle oogdruppels prikken. Het ligt aan de werkzame stof die in de druppels is opgelost. Dat zie je ook bij vaccinaties. De ene inenting is veel gevoeliger dan de andere en dat komt niet alleen door de hoeveelheid vloeistof maar ook door de werkzame stof die in de vloeistof zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

door de alcohol.. net als dat wanneer je het op een open wondje doet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij prikt het niet echt fysiek. Echter, we zijn gewend om als we een wond krijgen, deze te ontsmetten. Met een druppeltje jodium of iets anders. Deze steken/prikken bij het aanbrengen. Een flesje jodium ziet eruit als een flesje oogdruppels (tuitdopje), dus associeren we oogdruppels met iets prikkends, zoals jodium.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook liggen aan de temperatuur: iets kouds in je oog voel je altijd, en oogdruppels kun je nu eenmaal niet even opwarmen.