Ik voel steken in mn beide knieën, wat moet ik doen?

Ik voelde net steken in mn beide knieën, wat is dat?
Als ik zit, voel ik het niet zo erg. Maar als ik sta of loop, lijkt het net een soort kramp, echt heel apart.. Jullie misschien ideeën?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ik heb zojuist even op je profiel gekeken en ik zag dat je 13 jaar was. Ik zou me er niet al te druk om maken.Je bent volop in de groei en daar horen deze klachten bij. Ik heb het namelijk ook gehad tijdens het puberen. Ik vond het geen hinderlijke pijn maar voelde het wel constant. Mocht jij het anders ervaren, dan adviseer ik je naar je dokter te gaan, maar ik heb zo een beetje het idee dat het met groeien te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat je daar even mee naar de huisarts moet gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De huisarts kan je met zekerheid vertellen wat je hebt, of doorverwijzen,maar ik denk dat je overbelaste benen heb en in dit geval knieen dus.
Rust houden nadat je een wandelingetje heb gemaakt naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je knieën zijn heel erg complex, maar daarom kunnen er ook tal van dingen aan de hand zijn. Het kan onschuldig zijn, maar ook ernstig. Schuw een bezoek aan de huisarts niet en ga meteen als je er vaker last van hebt. een knieblessure is een van de meest voorkomende blessures, ze zijn ook aardig kwetsbaar.

Toegevoegd na 7 minuten:
aangezien je 13 bent zou het kunnen zijn dat je groei pijn hebt, maar het is wel zaak om het in de gaten te houden. Als je er nou echt veel last van hebt moet je toch écht naar de huisarts.

Kijk ook na of knieblessures veel in de familie voorkomen, bijvoorbeeld je moeder, heeft die een zwakke knie? Een vriend van mij (15jaar) heeft al jaren last van zijn knie, het blijken 'losse' kniebanden te zijn waardoor zijn knieschijf langs zijn kraakbeen schuurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wist niet eens dat knieën ook met de groei te maken konden hebben? Weet ik dat ook weer :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jazeker, niet alles groeit altijd even 'synchroon' in ons lichaam, en dat kan je best wel eens voelen. Zeker als je hard aan het groeien bent! Ikzelf ben 1,92 en had rond jouw leeftijd er ook aardig last van!
Niet direct in paniek raken. Even rust geven en een paracetamol nemen. Morgen weer even kijken hoe het gaat. Kan ook groeipijn zijn