Kan goed komen door een beklemming van de zenuw die komt vanuit de nek (plexus brachialis) en die zich vertakt naar de nervus ulnaris. Deze gaat naar de pink zoals te zien op onderstaand plaatje.

Beklemming treedt vaak op in nek / halsgebied, maar kan ook aan de binnenzijde van de elleboog (bij 'telefoonbotje' of in de onderarm of pols.
fysiotherapeut / manueeltherapeut kan hopelijk bepalen waar de beklemming zit en er wat aan doen.

Kenmerken van zenuwbeklemming zijn tevens tintelingen en krachtsverlies, maar daar hoor ik je niet over in je vraag, hetgeen gunstig. (wat meer gevorderd stadium van inklemming).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er kan een klein bloedvaatje bekneld zitten door bijvoorbeeld een bloedpropje. Ga naar de huisarts, die weet wat je nu moet doen.

Maak je geen zorgen, wanneer er een belangrijk bloedvat afgekneld was, was er al wel wat anders gebeurd naast alleen dat ''slapen''. Maar ga toch naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klinkt alsof de zenuw die door je arm/pols naar je pink loopt ergens in de verdrukking komt. Om vast te stellen waardoor dat komt, zul je toch echt even langs de huisarts moeten want het kan meerdere oorzaken hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien een beklemde zenuw. Masseer de pink en oefen er mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steun je toevallig vaak op je ellebogen, bijvoorbeeld als je aan tafel zit, of als je in bed ligt te lezen? Stop daar dan eerst eens mee, om de beknelling van de zenuw die de pink innerveert te ontzien, want die zenuw loopt in je elleboog, aan de buitenkant, precies waar je op steunt en dus de zenuw afknijpt. Studenten hebben er vaak last van doordat ze langdurig met hun hoofd in hun handen en met de ellebogen op tafel boven de studieboeken gebogen zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt, heb ik ook last van als ik veel achter de pc zit. +