Je hoort helemaal achterop je tong iets grote bobbeltjes te hebben dan voorop (de grote smaakpapillen, zie afbeelding), maar misschien bedoel je bobbels die er eerder nog niet zaten.
Ook groen zien lijkt me niet goed als je niet iets hebt gegeten dat groen afgaf (denk aan eten met kleurstoffen, maar ook aan medicijnen of vitaminepillen).

Overleg met je huisarts en eventueel je tandarts!

(Afbeelding komt van http://healthguide.howstuffworks.com/tongue-picture.htm )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Normaal heb je dat alleen als je ruim een week dood bent. Heb je nog wel een hartslag ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat je tong geirriteerd is of dat je last hebt van een schimmel. Ik zou er even mee naar de dokter gaan. Het zou besmettelijk kunnen zijn en dat is dan ook nog vervelend voor een ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als hij er de rest van de tijd anders uit heeft gezien (Dus roze zonder bobbeltjes) is het niet normaal en is een bezoekje aan de huisarts gewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even naar de huisarts toe gaan.
dat is niet helemaal normaal
13 jaar geleden
Nee, dat is niet normaal.
Vaak wordt een groene tong veroorzaakt door gal. mogelijk is er een samenhang met het alcohol gebruik. Roken ligt iets minder voor de hand.
Het kan zijn dat er iets niet goed is met je galverwerking, dat kan groene verlkeuring van de tong geven. Vaak is er dan ook last van maagzuur, oprispingen e.d.

Het kan ook te maken hebben met een bacterie of virus. als je onlangs verkouden bent geweest (of misschien nog bent) of iets aan de keel of longen hebt gehad kan dat verlkeuring geven.
De groene aanslag verwijderen lost het probleem niet op. Dat is slechts symptoom bestrijding.
Ja het geeft wel aan dat er iets aan de hand is.
Het is niet direct iets om je heel erg zorgen over te maken maar gezond is het niet.
Ik zou de sigareten en alcohol is een paar weken laten staan en dan kijken of het weg gaat. Zo ja dan weet je waar het aan ligt. Zo nee dan is het toch slim om eens verder te zoeken. Je zou kunnen overwegen een consultafspraak te maken bij een homeopaat of tandarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel als je groen ijs hebt gegeten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net zoals teenschimmel, nagelschimmel, is er ook tongschimmel. Vraag aan de dokter een recept en je bent binnen een paar weekjes weer genezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien moet je even je tong borstelen ofzo. kan zijn dat er allemaal voedsel in je tong blijft steken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebit goed onderhouden, mondspoelingen gebruiken
voorkomt al een hele hoop.

Op en rond de tong heeft u ook smaakpappillen waarvan sommige geirriteerd kunnen zijn.

Ook zijn er tandenborstels te koop waarmee u aan de andere kant uw tong kunt bewerken.

Maar met alle respect voor de andere antwoorden,
ga eerst naar de huisarts en ff niet tongzoenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kunnen de voorbodes zijn voor een neus- of voorhoofdsholteontsteking.