'Normaal' bij een hernia is dat 80% van alle hernia's in de onderrug verdwijnt binnen een maand of 8.

Wortel L4-5 gaat richting onderbeen, dus zo bekeken is het 'normaal' dat je nu nog steeds niet normaal kan lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja dat is normaal. Een rughernia heeft de neiging steeds erger te worden. Of ben je vergeten te melden dat het 6 weken na een operatie is?
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Ik hoop voor je dat een fysiotherapie voldoende helpt, want een hernia is geen prettige aandoening weet ik uit ervaring. Ik ben geopereerd aan een nekhernia en kon de dag erna weer springen.
Dat kan, hangt helemaal af van waar en hoe de hernia precies zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben geen arts, dus ik kan je niets anders adviseren dan: overleg met je eigen arts en zeg dat je ongerust bent.
ja dat is normaal, je zou eens een paar keer per week moeten gaan zwemmen, daarmee maak je je spieren soepel, en in beweging blijven
ik heb nu 2 en half jaar 5 onderrug hernia's en 4 nekhernia's dus kan met je mee praten ..toch heb ik mijn werk hier en voer die ook uit want een hernia wil niet zeggen rustig aan doen... nee bewegen is het beste
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hernia geneest meestal vanzelf. Na zes tot twaalf weken kun je weer hetzelfde doen als ervoor. Als de klachten snel toenemen of na ongeveer zes weken niet of nog onvoldoende zijn afgenomen, kan de huisarts je verwijzen naar een specialist. Er kunnen dan aanvullende onderzoeken, zoals een MRI-scan, uitgevoerd worden. Ook kan worden bekeken of een operatie nodig is. Hierbij wordt (een stuk van) de uitpuilende tussenwervelschijf weggenomen. Na een operatie duurt het ongeveer één tot twee maanden tot je hersteld bent.