blijkbaar heb jij last van gevoelige tanden, daar had ik eerder ook last van. toen ben ik een speciale tandpasta gaan gebruiken voor gevoelige tanden en nu heb ik er nooit meer last van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of naar de tandarts gaan voor eventueel gaatjes of n andere tandpasta gebruiken voor gevoelige tanden,b.v. sensodyne.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met je lippen bijten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
welke lafbek zit me te minnen?
ik bijt ijs soms met mn lippen tussen de tand en het ijs..
althans.. ik breek het af.. dat voorkomt koude gevoelige tanden :D
Je kunt andere tandpasta gebruiken zoals hierboven staat. Sensodyne is heel goed, voor gevoelige tanden. Die werkt na een paar dagen al. Ook kun je je tandarts vragen of hij je tanden een speciaal laagje wil geven. Bij mij heeft dat heel goed geholpen.
Ik hield met 1 tand zoveel pijn bij het eten van iets kouds dat hij de zenuwen er uit heeft gehaald (wortelkanaalbehandeling) dit was even naar, maar vanaf dat moment kon ik weer alles eten en drinken.

Dus eerst proberen met speciale tandpasta en vraag anders je tandarts om advies. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dagelijkse verzorging van je tanden zou ik Sensodyne tandpasta gebruiken. Dit maakt je tanden en kiezen minder gevoelig voor temperatuurverschillen. Ik ga hierbij vanuit dat je een goed gebit hebt en deze ook regelmatig laat controleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Men wil doen geloven dat sensodyne dan helpt.
Dan zou deze tandpasta een lokaal werkend verdovingsmiddel moeten bevatten.
Nu doet menthol dat ook wel wat.
Daarom zit het mede ook in tandpasta.
Dus tandenpoetsen met een menthol tandpasta is dan de goedkope oplossing.
Met sensodyne poetsen is de dure oplossing .
Ga wel even naar de halfjaarlijkse controle bij de tandarts, het kan zijn dat er anders een wortelkanaalbehandeling aan zit te komen die nu misschien VOORkomen kan worden.
Dat is zeer de moete waard, wortelkanaalbehandelingen doen niet alleen pijn in je portemonnee.

Toegevoegd na 23 uur:
Poetsen met een milde tandpasta en een elektrische tandenborstel sparen het tandvlees enorm en voorkomt dat de tandhalzen bloot komen te liggen.
Twee keer vper dag minimaal (vooral voor het naar bed gaan maar meer dan een half uur na het drinken van zure dranken als oa. cola en vruchtensap voorkomt veel ellende.
Daarnaast halfjaarlijks naar de tandarts en de pockets leeg laten halen zorgt ervoor dat je op hoge leeftijd nog een prima gebit kunt hebben.
Ik ben 51 en mis nog geen tand of kies en kan ijs eten en hete dingen drinken zonder last.
Een aan het oog van de tandarts onttrokken ontstoken kies zorgde inderdaad voor koude en warmtegevoeligheid maar die verdween na reparatie en wortelkanaalbehandeling. Omdat mensen mij gemind hebben, vermoed ik dat mijn verhaal doordat het te kort was, onduidelijk geworden is.
Ik was bezorgd dat mensen door sensodyne-gebruik gebit-defecten die zich ook kunnen uiten door koudegevoeligheid konden gaan maskeren. Dat leek mij geen goed idee. Daardoor kwam het accent in mijn antwoord echter verkeerd te liggen.
Excuses daarvoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je tandarts (waar je natuurlijk snel heen gaat met deze klacht) zal je vertellen om Sensodyne te gaan poetsen.
Wat de meeste tandartsen daarbij vergeten te vertellen, is dat je altijd met HETZELFDE TYPE Sensodyne moet blijven poetsen. Dus de verschillende soorten binnen het merk niet gaan afwissen, want dan komt de gevoeligheid weer net zo hard terug.
Mijn tandarts wees mij daarop, nadat de pijn af en toe terugkwam.
Nu poets ik steeds hetzelfde type Sensodyne, en heb echt nooit meer last.
En wat Sensodyne betreft: Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Dus niet blijven klungelen met goedkope onzin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Poetsen en spoelen met water
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik poets sochtends met de tandpasta van ah voor gevoelige tanden, helpt perfect.