Op elk moment is ongeveer 90% van de haren op je hoofd aan het groeien en is 10% uitgegroeid. Na 2 tot 3 maanden valt een uitgegroeide haar uit en groeit er een nieuwe haar op dezelfde plaats. Een haar groeit in 2 tot 6 jaar ongeveer 1 centimeter per maand. Het is dus normaal dat je elke dag wat haar verliest. Bij sommige mensen treedt meer haarverlies op dan normaal. De oorzaken hiervan kunnen bijvoorbeeld zijn: ziekte, stress, hormoonstoornissen, bevalling, medicijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Meestal kan je er weinig aan doen, net zozeer dat een mens rimpels krijgt.
Je zou kunnen overwegen om haren te transplanteren.

Daarnaast zijn er wel exclusieve dingentjes die de haargroei kunnen stimuleren. Bepaalde lotions, of bepaalde massagetechnieken. Maar dat is veelal uitstel van executie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt heel veel haar verliest kan je het beste even naar de huisarts,
er kunnen veel oorzaken zijn, bv stress of ongezonde voeding ,
het kan dan iets tijdelijks zijn dat het zo weer over gaat.
13 jaar geleden
Je kunt een medicijn slikken dat haaruitval tegengaat.

Propecia houdt voor 90% haaruitval tegen bij mannen.

Is eigenlijk een medicijn dat helpt tegen prostaatvergroting, maar gebleken is, dat het, in een lichtere dosis, ook haaruitval tegengaat.

Medicijn kan alleen door een arts voorgeschreven worden, dus u zult wel even langs de huisarts moeten.
13 jaar geleden
Na het douchen, de uitgevallen haren uit het putje pulken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet leuk.....-1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarheid is vaker niet leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een "humor"....
Wat je kan doen om haaruitval te bestrijden, is gezond eten, je huid
(en lichaam in het algemeen) verzorgen, een goede
natuurlijke shampoo en een natuurlijk haargroeisupplement gebruiken.

Haaruitval is helemaal niet erg, het brengt geen medische
gevolgen met zich mee. Maar het kan wel het zelfvertrouwen
aantasten en zorgen voor een gevoel van onmacht. Wil je niet
kalend door het leven, kan je een haartransplantatie
overwegen.

Lees meer informatie op onderstaande site:

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.mannen-gezondheid.com/nieuwsbrief-haaruitval.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt eraan hoe oud je bent, maar mijn moeder is 37 en die vertelde me toevallig (en liet me zien) dat haar haar ook uitviel. Ze gaat Maandag (morgen dus) naar de dokter om het na te vragen... Maar het kan van alles zijn, het hoeft niet persé een ziekte te zijn, mijn moeder dacht dat ook, maar het kan ook gewoon zijn dat je oud word en dat gebeurd dat nou eenmaal.
Sterkte !

Liefs,
Hart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je verliest zowiezo 100 haren per dag.
Maar stress, slechte eetgewoonte, vitaminegebrek kunnen ook debet hier aan zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het kunt opbrengen kun je elke dag je hoofdhuid een halfuur masseren. dat stimuleert de haargroei van haarvaten die beginnen af te sterven soms nog... maar dat moet je dan wel je leven lang volhouden.

Er is verder geen middel tegen voor zover ik weet... Ja, haar transplantatie, henna om je overgebleven haar nog wat dikker te maken ( of dat zo mooi bij jou zal staan weet ik niet) of een toupetje...

Stap eens langs de kapper... Jaren terug had ik een kalende vriend en we gingen langs de kapper. Zij had toen een middeltje waarmee ik dagelijks zijn hoofdhuid inmasseerde en er kwam waarachtig wat terug... Maar probleem is: Je moet het wel volhouden, want doe je dat niet, dan sterft het alsnog af. Plekken die al een tijdlang kaal zijn is echt niets meer aan te doen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan echt aan heel veel dingen liggen, ga gewoon een keer naar je huisarts ofzo. die kan vast wel zeggen waar het aan ligt. ook veel vitamine b eten kan ook helpen