Hoe komt het dat als ik oordopjes in doe dan hoor ik mijn hart kloppen?

Alleen als ik oordopjes in doe met slapen, dan hoor ik mijn hart kloppen wat erg irritant is. Zonder oordopjes hoor ik mijn hart níet kloppen. Ik heb allerlei soorten oordopjes geprobeerd, zoals de ouderwetse wax, van schuimrubber, van silicone maar allemaal veroorzaken dat ik mijn hart dan voel kloppen. Weet iemand een oplossing?

een maand geleden

Antwoorden (2)

Zou het mogelijk niet kunnen dat je ze te diep steekt ? Als ik dat doe , hoor ik ook mijn hartslag. Nu kan het ook wel afhangen van welk soort oordop je gebruikt. Ik vind persoonlijk de loops zeer goed. Voel je niet zitten, je kiest welke grote je nodig hebt en ze zijn niet duur.
een maand geleden
Oordopjes kunnen omgevingsgeluiden effectief dempen, waardoor je interne lichaamsgeluiden, zoals je hartslag, beter kunt horen.
Bloedstroom: in sommige gevallen kan de bloedstroom in de bloedvaten dicht bij het oor worden waargenomen als een pulserend geluid.
SimonV
een maand geleden