Kan een vergeten k-draad ( Kirschnerdraden ) na 20 jaar (strekpeeshechting) nog gaan irriteren?

Het gaat om een vinger. Sinds ongeveer 8 maanden komt op de getroffen vinger een soort blaar, kan flink pijnlijk zijn ( felle steken) in dagelijkse gebruik en om die blaar soms een rode rand. Huisarts heeft deze "blaar" opengepeuterd, maar op wat vocht na, geen duidelijke oude hechting.

Echter bij goed licht is door de 'blaar' heen wel een wat blauwgroen puntje te zien.

Picture for question
4 maanden geleden
tinus1969
4 maanden geleden
Weet je zeker dat er nog een k-draad zit, of ben je daar bang voor?
PvL8
4 maanden geleden
Nee totaal niet bang, wel lastig en soms wakker in de nacht van de stekende pijn ;) Weet nog wel die ingreep en daarna ook naar gipskamer waar hand en tot elleboog gips kreeg. Ook dat na 8 weken hechtingen zijn verwijderd en er een vingerspalkje om kwam naast oefentherapie ;)
tinus1969
4 maanden geleden
Maar je weet zeker dat die k-draad er nog zit?
PvL8
4 maanden geleden
100% zeker kan pas als alles weer door hand chirurg bekeken wordt, maar die zal dan ook de pees die nots weer de bekende Mallet vinger is, willen herstellen meet mijn huisarts en dan weer een lange weg van herstel met 8 weken gips. Vorig jaar was ik op de gipskamer SEH en de gipsmeester aldaar keek ook ernaar en herkende de kleur draad die toevallig meer zichtbaar was als het knoopje T draad. Volgens hem had deze destijds in de gipskamer al verwijderd moeten worden .
tinus1969
4 maanden geleden
Lijkt me toch iets voor de huisarts of andere arts die dit kan ZIEN.
PvL8
4 maanden geleden
Deel van de vraag is: kan na tig jaren ineens een (vergeten) oude peeshechting nog spontaan die felle pijnscheuten geven..? Dat vingertopje al jaren weer bungelt is niet erg en ook aan gewend. De wittige 'verharding zoals op foto komt door stoten keer op keer :)

Geef als eerste antwoord