Ik verslaap mij minstens 3x in de week, hoe kan ik dat voorkomen?

Al sinds de pubertijd kan ik mij verslapen. Onderzoek gehad bij de arts en die legde mij uit dat ik dan net in mijn diepste slaap verkeer maar ik had toen geen oplossing gehad. Ik heb een tril wekker en twee telefoons die tegelijk afgaan elke ochtend en nog wordt ik pas een uur later wakker. Een tijdje eerder naar bed hielp ook niet. Mijn baan staat op het puntje van ontslag en weet mij nu geen raad meer. Het is geen onwil dat ik niet wakker wil worden. Toen ik nog thuis bij mijn ouders woonde konden ze mij roepen wat ze wilden. Een tijdje schudden of zelfs een pijnprikkel hielp niet. Er moest van alles aan mij gedaan worden wilde ik dan wakker worden. Dit is echt een noodkreet. Ik ga wel binnenkort weer naar de dokter om meer erachter te komen wat ik er aan kan doen... Maar misschien komt hier de gouden tip
Ik hoop het.
P. 's. Tips als ga je met je luie donder gewoon wakker worden heb ik niets aan. Ik ben niet lui en wil dolgraag mijn baan houden.

5 maanden geleden
Ritsuka
5 maanden geleden
Goed dat je teruggaat voor extra onderzoek
jc54
5 maanden geleden
Een wakker-word -lamp wil nog wel eens een oplossing zijn. Flink fel licht om van wakker te worden.
HeerVoldemort
5 maanden geleden
Heb je al een wake-up light geprobeerd? Misschien werkt dat bij jou? Deze bootst de opkomende zon na, ook in combinatie met geluid (of niet). Bij mijn nicht (met dezelfde klachten als jij) werkt dit wel. Als je dit doet:
Stop ook met op je mobiel spelen/kijken vlak voor het slapen gaan. Beter lees je een boek. Ik zal niet zeggen "Met je luie donder enzo." Daarvoor kennen we elkaar niet goed genoeg ;-) Ik begrijp alleen een ding niet. Als je zo bang bent om je baan te verliezen, waarom dan dit: Dit is echt een noodkreet. Ik ga wel binnenkort weer naar de dokter om meer erachter te komen wat ik er aan kan doen... Ga dan niet binnenkort, ga nu!
Pieterke
5 maanden geleden
Doe wat Ritsuka zegt en ga nu naar de dokter en niet binnenkort.
En laat die telefoons en die wekker niet allemaal tegelijk af gaan maar bijv. 5 minuten na elkaar. En dat dan in de herhaalstand. Dan word je steeds opnieuw een getriggerd om wakker te worden. Misschien helpt dat.
tinus1969
5 maanden geleden
Koop een fitbit of vergelijkbaar apparaat en houd zo je slaap bij. Fitbit is niet 100% betrouwbaar maar de informatie kan toch nuttig zijn. Hoe lang slaap je echt? Hoe diep slaap je? Hartslag en hartslagvariabiliteit ‘s nachts?
tinus1969
5 maanden geleden
En nu al: hoe veel uur slaap je per nacht? Drink je alcohol? Drugs? Medicijnen?
Pieterke
5 maanden geleden
Sorry: Ik bedoelde HeerVoldemort en niet Ritsuka
Castle
5 maanden geleden
Is er een mogelijkheid om flexibele uren bij je baas in te bouwen? Dit betekend als je een uur later binnen komt dat je dan ook een uur later vertrekt.
Chelxxx
5 maanden geleden
Helaas. Baas gaat niet akkoord met flexibele uren. Vandaag ga ik naar de dokter. Ik heb al een licht wekker geprobeerd alleen nog geen fitbit. Daar ben ik nog niet bekend mee. Maar ga hierover eens googelen. Dank voor alle reacties ik ga ervoor en hoop dat er een uitslag komt bij de arts. Hypnose had ik ook al gehoord. Hoop anders dat dat gast werken. In ieder geval heel veel dank.
erotisi
5 maanden geleden
En wat zei de dokter?
cezar_is_wortel
5 maanden geleden
Ik zeg niet dat het echt kan helpen maar als je een boek leest voor het slapen worden je ogen vermoeid en val je sneller in slaap...

Antwoorden (1)

Had ik ook toen ik nog jong was.Remedie>> pak een bord ,leg daar enkele lepels en vorken op en plaats daar een wekker met bellen op. Wel vlak bij bed plaatsen. Ben je wakker ga dan direct je bed uit. Op een gegeven ogenblik ga je er aan wennen en gaat het van zelf. Succes.
5 maanden geleden