Is een gesprongen bloedvat in oog hetzelfde als een hersenbloeding?

Een bloederig oog is vaak onschuldig. Maar kan voor hetzelfde geld dat ook zijn ontstaan in hersenen resulterend in een hersenbloeding? Maw je hebt veel geluk dat het in het oog was en niet net iets hoger.

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/subconjunctival-hemorrhage/symptoms-causes/syc-20353826?p=1

6 maanden geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 maanden geleden
Een gesprongen ader is een gesprongen ader.... welk verschil bedoel of verwacht je ?
erotisi
6 maanden geleden
Omdat er zo licht wordt gedacht over een bloeding in het oog terwijl een hersenbloeding fataal kan zijn. Je leest niet snel bij een oogbloeding dat je geluk hebt gehad dat het niet iets hoger in de aders was ,anders was je misschien ernstig beschadigd.
Maar mogelijk begrijp ik het verschil niet goed tussen een oogbloeding en hersenbloeding.....behalve dan de plaats....
TurfGraver
6 maanden geleden
Tja, kramp in je kuit is ook anders dan in je hart.

Geef als eerste antwoord