Een lichte electrische schok door aanraken metalen uitsteeksels van een stekker, kan dat kwaad?

Voor bijvoorbeeld je hart? Het duurde drie seconden en ik voel daarna niks raars.
Stekker van de vaatwasser. Per ongeluk die twee metalen uitsteeksels (hoe heet dat?) aangeraakt.
Volgens Dokter Google moet ik 112 bellen. Lijkt me overdreven.

8 maanden geleden
2.8K
tinus1969
8 maanden geleden
Voelde je een schok? Zat de stekker in t stopcontact?
Snuffel
8 maanden geleden
@tinus1969 Ik had even daarvoor de stekker eruit getrokken.
ronron1212
8 maanden geleden
als de stekker er uit is staat er geen stroom op
Antoni
8 maanden geleden
Die uitsteeksels heten pinnen of pennen.
TurfGraver
8 maanden geleden
Was vaatwasser wel aangesloten op wandcontactdoos met randaarde?
Mogelijk dat deze zich nu heeft ontlaad door aanraking van pinnen.
Snuffel
8 maanden geleden
Ja wel randaarde.
Hemmie
8 maanden geleden
waarschijnlijk spanning van de opgeladen elco.

Geef als eerste antwoord