Waarom gaat een wond op mijn lip maar niet weg?

Ik heb al jaren ernstige huidproblemen. Ik heb al jaren eczeem, ben allergisch voor stof en een jaar geleden ben ik ernstig ziek geweest doordat ik een bacteriële infectie opliep en ook allergisch bleek te zijn voor de medicatie. Na een flinke ingreep destijds gaat het met mijn huid nu stabiel, op enkele rode plekjes na. Echter heb ik sinds een paar weken een soort gelijk plekje op mijn bovenlip waar vocht uit blijft komen, maar niet dicht en weg gaat. Ik ben er al mee naar de huisarts gegaan maar daar kreeg ik enkel een koelzalfje mee. Is er iets anders wat ik kan proberen? Wat kan ik hier tegen doen?

Amadea
een jaar geleden
Probeer het met een natuurlijk hulpmiddel. Bijvoorbeeld door een ei te koken en met het velletje daarvan om het wondje af te dekken. Het voelt trekkerig, maar bevordert de genezing en voorkómt dat je de plek telkens weer open laat barsten.
tinus1969
een jaar geleden
Hoe vaak ben je bij de huisarts geweest?

Geef als eerste antwoord