Vanaf wanneer telt de tijdelijk chronisch indicatie bij fysiotherapie?

Door een whiplash krijg ik drie maanden fysiotherapie vanuit mijn basisverzekering (op indicatie via de arts). Ik vraag mij af of deze tijdelijk chronische indicatie ingaat vanaf het moment dat je begint aan je 21ste fysio behandeling? Of dat deze ingaat op het moment dat de arts de "verwijsbrief" heeft opgesteld? Ik denk zelf dat eerste, maar zoek hierin even de bevestiging.

1.1K

Antwoorden (1)

Met een chronische indicatie worden de eerste 20 behandelingen zelf betaald en de vergoeding gaat in vanaf de 21e behandeling.
Let er wel op dat de chronische indicatie door de fysiotherapeut aangevraagd moet worden (met verwijzing en onderbouwing) en dat deze ook door zorgverzekeraar geaccepteerd moet zijn (schriftelijk) voordat er "recht" is op de chronische indicatie.

Bij twijfel is het altijd aan te raden contact op te nemen met uw zorgverzekeraar hiervoor. Ook om de status van uw aanvraag te monitoren / te achterhalen.
een jaar geleden