Ik ben een meisje van 20, na het masturberen zie ik rode vlekken op mijn lichaam, wat kan dat zijn ?

Na het masturberen krijg ik rode vlekken op mijn lichaam, die blijvend zijn. Tot ik geen medicijn ervoor gebruikt gaat het niet weg en volgens de huidarts is het eczeem. Aan de hand van lab test enz. blijkt alles goed te zijn maar dit lijkt me niet normaal, of het in mijn bloed zit of niet, of ik allergisch tegen "seks, masturberen" bent weet ik niet. Maar wat kan dit toch zijn ?

een jaar geleden
3.1K

Antwoorden (2)

Eerste gedachte is misschien een stofje waar je idd een (allergische?) reactie van krijgt. Handen vtv goed wassen/desinfecteren, en denk ook aan evt. sextoys die je misschien gebruikt, clean die ook goed.
Alles wat op of in je lichaam gaat kan jou ergens mee besmetten of een allergische reactie geven.
(Denk bijv. ook aan bepaalde metalen in horloges die een huidirritatie geven.)

Eczeem lijkt idd een vreemd verhaal, want dat krijg je niet zomaar na het masturberen, lijkt mij. Vraag gewoon een second opinion aan door een andere huisarts. Doe ik ook weleens als ik twijfel aan de 'diagnose'.
Tis JOUW gezondheid, jouw lichaam. Een doc zou dit moeten kunnen verhelpen!
een jaar geleden
Mogelijk heb je last van constitutioneel exceem. De precieze oorzaak van constitutioneel eczeem is niet bekend. Er spelen twee factoren een rol.

De eerste is een verminderde barrièrefunctie van de huid: hierdoor is de huid meer doorgankelijk voor irriterende stoffen.
De tweede factor is een overactief afweersysteem, waardoor de huid sterker reageert op verschillende prikkels.
Erfelijke factoren spelen een duidelijke rol: ouders met eczeem hebben een grotere kans op het krijgen van een kind met eczeem. Constitutioneel eczeem is niet te genezen, maar wel goed te behandelen.
een jaar geleden