Zou een zak ijs op je keel leggen helpen tegen keelpijn?

Ik las dat waterijs eten helpt omdat het verkoelend en verdovend werkt, maar het slikken doet me te veel pijn en ik vroeg me af of een zak ijs met doek eromheen de keel ook verkoelen kan zodat het minder pijn doet en of er een reden is dat dit nergens als tip staat beschreven.

Thecis
een jaar geleden
Die zak ijs zal ook je slagaders koelen waardoor je wellicht hoofdpijn krijgt.

Antwoorden (1)

Een zak ijs op je keel helpt niet. Maakt het eerder pijnlijker.
Een beter idee is een natte doek met een theelepeltje zout om je keel te doen, daarom heen een sjaal en deze goed aantrekken. Doe dit voor je naar bed gaat. Het is een vies gevoel maar e.e.a. gaat lekker broeien en dat helpt goed tegen de pijn. Eventueel de volgende dag en de dag daarna herhalen. Verder kun je een paar keer per dag gorgelen met zout water, dus niet inslikken. Het zout werkt genezend. Het is een heel oud huismiddel maar het werkt over het algemeen uitstekend, wij deden thuis niet anders. Als de klachten dan toch blijven dan moet je uiteraard naar de huisarts.
een jaar geleden