Wat te doen tegen misselijkheid in elektrische auto?

Wij hebben sinds kort een elektrische auto en ik ben binnen no-time misselijk, moe en duizelig als ik er in zit/rijdt. Zou dit komen door de straling en weet iemand misschien wat ik hier tegen kan doen?

een jaar geleden
3.4K
Ritsuka
een jaar geleden
Welke straling? Waar heb je het over?
Cryofiel
een jaar geleden
Sommige mensen denken dat alles wat elektrisch is, "dus" straling produceert.
Inekez1
een jaar geleden
Dat komt niet door straling. Het kan komen door een gebrek aan frisse lucht, omdat nieuwe auto's meer gebruik maken van airco dan van lucht die gewoon rechtstreeks van buiten komt. Ook allerlei nieuwe kunststof materialen in de auto kunnen in het begin een geur afgeven waar je niet goed van wordt. Gewoon heel ouderwets een raampje open voor frisse lucht kan enorm helpen. Verder is het zo dat een elektrische auto anders beweegt qua tractie, optrekken, afremmen, sturen etc dan je gewend bent van een auto die op benzine of diesel rijdt. Je lichaam verwacht een bepaalde beweging bij het zien van een verkeerssituatie, maar de auto maakt een andere beweging. Ook al is het verschil heel klein, je lichaam reageert daar wel op. Het is echter een kwestie van wennen aan die nieuwe manier van rijden, dus het gaat vanzelf over. Het kan fijn zijn om in het begin vaker korte ritjes te maken, of juist routes te kiezen waar je langere stukken op dezelfde snelheid rechtdoor kunt rijden.
avw
een jaar geleden
Dank je wel Inekez1 voor je antwoord. Ik ga het morgen gelijk proberen met raam open. Het klopt dat ik op stukken waar ik veel moet remmen en optrekken het erger wordt.
Cryofiel
een jaar geleden
@Inekez1, een uitstekende reactie! Je wijst precies de punten aan waar het om gaat, de dingen die het verschil maken tussen de vorige en de huidige auto van @avw.

Als je deze reactie als antwoord plaatst, zou dat met stip het Beste Antwoord zijn.

@avw, laat je niet in de luren leggen door vage "afvangers", "kristallen", "ontstoorders" en dergelijke. Dat is allemaal pure commercie waar alleen de fabrikant en zijn aandeelhouders beter van worden. Ondanks vele verzoeken hebben al die verkopers nog nooit kunnen laten zien dat die zooi ook maar enige werkzaamheid heeft.
avw
een jaar geleden
Dank voor jullie reacties, vandaag met raam open gereden en kachel uit, ging al iets beter. Ik merk echt dat je op het schokje vh schakelen zit te wachten en dat komt niet, je gaat in 1 vloeiende beweging door. Dus even wennen denk ik!
Cryofiel
een jaar geleden
Fijn dat het al een stuk beter gaat!

Inekez1 had dus helemaal gelijk.

Het wennen aan de andere manier van optrekken is inderdaad een kwestie van tijd. Komt vanzelf goed.

Hetzelfde geldt voor de andere manier van optrekken. Ook daar wen je na verloop van tijd vanzelf aan.
Thecis
een jaar geleden
Het kan ook zijn dat de auto voorruitverwarming heeft. Als je daar gevoelig voor bent (want je kijkt door een raster heen) kan dat alle effecten die Inekez1 beschrijft ook nog eens versterken.
Dit zou je kunnen testen door naar de zijkant te kijken wanneer je rijdt..., nou wanneer je je laat rijden.
avw
een jaar geleden
Dank allemaal voor de reacties, ondertussen gaat het goed! Het was even wennen aan de beweging van de auto!

Geef als eerste antwoord