Wat kun je doen als je in een ruimte hebt gewerkt met chloor om de klachten te verminderen?

Ik heb kort (met bescherming) in een ruimte gestaan waardoor ik naderhand toch enigszins lichtelijk last heb gekregen van mijn keel en ook een beetje hoofdpijn. Is er iets wat jullie gehoord hebben, zoals bijvoorbeeld tips van oma, om deze klachten te verminderen?

Cryofiel
een jaar geleden
Neem wat rust, zoals je altijd al zou (willen) doen als je last hebt van je keel en/of van hoofdpijn. Maak misschien een extra wandeling in het bos, of in een park.

Verder zal je lichaam zichzelf herstellen. Daar is alleen wat tijd (en wat rust, liefst ook in de zin van: weinig stress) voor nodig.

Antwoorden (1)

Nee, daar is niks aan te doen. Met een paar dagen gaat het vanzelf beter met je. Toch is dit wel een reden om te kijken of je beschermingsmiddelen in orde waren. Besmetting kan ook ontstaan bij het omkleden na de werkzaamheden. Let er op dat je de juiste procedure / volgorde aanhoudt.
een jaar geleden