Pijnlijke rib. Wat kan ik het beste doen?

Ben 2 weken uitgegleden in een zwembad. Heb daarbij mijn rechterkant geraakt tegen de rand van een bank.

een jaar geleden
1.3K
Pieterke
een jaar geleden
Naar de huisarts gaan.
Cisje78
een jaar geleden
Heb nog steeds last van mn ribben.

Antwoorden (1)

Meestal geneest een gekneusde of gebroken rib vanzelf binnen een paar weken.

U kunt nog wel langere tijd pijn voelen bij bepaalde bewegingen of hoesten. Dit kunt u 6 tot 12 weken na het ongeval nog voelen, soms zelfs nog langer.

U kunt pijnstillers nemen (paracetamol). Pijnstillers kunnen er voor zorgen dat u goed diep kunt blijven in- en uitademen. Dit verkleint de kans op een longontsteking.

Neem contact op met uw huisarts als uw borstkas pijn doet als u ademt of beweegt, in combinatie met een of meer van deze klachten:

benauwdheid
buikpijn
vervorming van uw borstkas
koorts
duizeligheid
Neem ook contact op met uw huisarts als het onduidelijk is hoe u de pijnlijke rib gekregen heeft of na een harde val of ongeluk.
fremar
een jaar geleden