Wie weet een oplossing,zodat ik niet meer uit mijn bed val.Heb alles al geprobeerd bedhekje wnz?

1.2K
Inekez1
2 jaar geleden
Als je ruimte hebt voor een breder bed: neem een breder bed. Zet het met de lange kant tegen de muur. Heb je weinig ruimte en een eenpersoonsbed, zet dan ook je bed met de lange kant tegen de muur en plaats een kast of bureau (met dichte zijkant) tegen de andere kant van je bed. Je zult dan wat moeten kruipen of klauteren om erin te komen, maar als je eenmaal in dat holletje ligt, val je er niet meer uit.
deidre
2 jaar geleden
Ik word in juli zeventig,ga niet meer in of over kasten kruipen om in mijn bed te komen.sorry.heb een groot bed en helaas een kleine slaapkamer waar in ook een klerenkast in staat.die nergens anders kan staan ..
Amadea
2 jaar geleden
Als je wel in staat bent om te hurken en vanaf de grond weer op te staan is het aan te bevelen je matras op de vloer te leggen. Dan kun je er hooguit vanaf rollen, maar zul je geen grote smak meer maken.
Abcde
2 jaar geleden
Een bedhek zou toch een goede oplossing kunnen zijn. Er zit verschil tussen bedhekken voor kinderen en hekken voor volwassenen. Heb je zoiets al geprobeerd?
https://www.orthocor.nl/bedhek-verstelbaar.html
Inekez1
2 jaar geleden
Ik bedoel ook niet over een kast heen het bed in! Als je bed 2 meter lang is en je zet er een kast naast van een meter, dan kun je naast die kast je bed in en uit. Maar ook dat is voor iemand die wat ouder is wellicht te lastig. Bed opmaken wordt er ook niet makkelijker van.
Inekez1
2 jaar geleden
Als je bed breed genoeg is: leg een rij kussens of extra opgerolde deken naast je, eventueel onder het hoeslaken zodat ze niet verschuiven. Lijkt me stug dat je daar overheen rolt. Ik ga er vanuit dat je uit bed vallen bedoelt tijdens de slaap. Als het is bij het wakker worden omdat opstaan lastig gaat, kun je een constructie boven je bed (laten) hangen om je aan op te trekken en vast te houden. Bedpapegaai heet het.
Inekez1
2 jaar geleden
Als je een laag inkomen hebt, kom je mogelijk via de gemeente in aanmerking voor bepaalde hulpmiddelen.

Antwoorden (2)

Als het finacieel kan zou je een ziekenhuisbed kunnen aanschaffen,daar kan je de zijkanten omhoog zetten zodat je niet meer er uit valt.
zie bv hier eens:
ZIEKENHUISBED IMPERIA 120
- Maar liefst 120 cm breed!
- Max. gebruikers gewicht 275 kilo!
- Stabiel (ook op hoogte)
- Met schaar constructie
- Afmeting 208 bij 133 cm
- Elektronische Hoog laag, been en rug verstelling.
- 5 jaar garantie

GRATIS LEVERING EN MONTAGE!
https://www.supersauna.be/ziekenhuisbed-imperia-4-normaal-874.html
fremar
2 jaar geleden
De hoogte en breedte maken uit. De hoogte natuurlijk niet tegen het vallen maar kan wel schelen in de gevolgen.
Het soort bed en matras maken ook nog uit. Een bredere rand aan de zijkant is een kleine buffer. Je hebt van die futonbedden die wat lager zijn en soms een rand hebben. Een matras dat (erg) veert kan de kans op ernaast belanden vergroten. Een matras waar je wat meer in zakt, heeft dat minder. Heb zelf een futon, waar je niet in veert maar is persoonlijk. Een dunner matras kan ook schelen.
Zorgen voor wat schuinte, door onder de rand van je matras iets van een opgerolde deken of laken te leggen.
Denk dat de bodem nog kan uitmaken. Zo'n lattenbodem met hele bolle latjes zal de kans op eruit wippen verhogen. Zo'n ledikant met opstaande rand kan uitmaken.
Toegevoegd op 09 mei 2022 01:29: tekst
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden