Hoe afkomen van droge hoofdhuid?

Ik heb nu al eeb tijdje een droge hoofdhuid met kleine schilfertjes die los komen, ik heb al een aantal dingen geprobeerd zoals argan olie of iets dergelijks maar niet veel schijnt te helpen, ik heb ook echt een gevoelige huid dus anti-roos shampoo is ook geen optie denk ik. Ik drink alrijd water elke dag eet gezond zover ik weet, misschien komt het door het slechte weer of omdat ik blow, ik zou het niet weten omdat ik niet altijd al last heb gehad van droge hoofdhuid, alleen nu dat het me een beetje te veel wordt en ik zonder raad zit. Mvg

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.1K
Pieterke
2 jaar geleden
Neutral anti roos shampoo is geschikt voor de gevoelige huid: https://www.neutral.nl/producten/haarverzorging/neutral-anti-roos-shampoo1.html
SnakeEye
2 jaar geleden
Klinkt gek, maar voor het slapen gaan appelazijn op je hoofdhuid deppen en in de ochtend het weer eruit wassen.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Dat soort klachten begint natuurlijk aan de binnenkant. De juiste voedingsstoffen en ook ontregeling van schildklierhormonen kan zorgen voor een droge huid. Zo zijn bepaalde vetzuren belangrijk. Inwendig dus. En vitamine D is belangrijk voor je huid. Veel blowen doet je lichaam natuurlijk geen goed.

Antwoorden (1)

Er zijn een paar dingen die u kunt doen om van een droge hoofdhuid af te komen:

1. Probeer een vochtinbrengende shampoo en conditioner te gebruiken.
2. Gebruik een luchtbevochtiger in uw huis om vocht aan de lucht toe te voegen.
3. Breng enkele keren per week een vochtinbrengende behandeling aan op uw hoofdhuid.
4. Drink elke dag voldoende water om gehydrateerd te blijven.