Is dit hooikoorts of toch symptomen van Corona?

Ik heb sinds gisteravond enorme moeite met het ademen. Mijn longen voelen heel strak, ik voel mijn adem door m’n keel lopen en het lijkt alsof ik slijm in de keel heb, maar dat is niet zo. Ook piep ik soms tijdens het ademen. Ik heb het idee dat ik soms dieper adem moet halen dan normaal.

De klachten ontstonden kort nadat ik uit de douche stapte. Toen ik in bed ging liggen, ging ademhalen nog moeilijker.

Af en toe moet ik ook hoesten, omdat het kriebelt in mijn keel.

1.3K
ronron1212
2 jaar geleden
Kunnen wij hier niet zeggen even laten testen GGD of thuis test halen.
Amadea
2 jaar geleden
Heb jij ooit eerder hooikoorts gehad? Waarom denk je dat je het nu ineens zou hebben?
TomVanA
2 jaar geleden
Amadea. Hooikoorts heb ik altijd al. Alleen deze klachten heb ik nog niet eerder gehad. De andere klachten worden wel met het jaar erger.

Antwoorden (1)

De symptomen van hooikoorts komen heel erg overeen met een heel aantal symptomen van Corona. Zeker met de omschrijving die gegeven wordt, kan niet op afstand gezegd worden of dit hooikoorts is of Covid.

De enige manier om er zeker van te zijn, is om een afspraak voor een test te maken bij de GGD. Die kan je ook online maken via www.coronatest.nl
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
+
Sowieso testen om corona uit te sluiten!
En, het kan ook nog hyperventilatie zijn....
TomVanA
2 jaar geleden
Het zou wel timing zijn als ik het zou hebben. Ik heb binnenkort mijn eerste vaccinatie. Laten we maar duimen dat het gewoon de Hooikoorts is.