Bijzondere klachten hebben op willekeurige momenten, wat kan dit zijn?

Goedenavond,
Ik heb van tijd tot tijd last van bijzondere klachten/aanvallen op totaal willekeurige momenten. Dan heb ik een snelle onregelmatige hartslag en een zeer (samen)trekkend gevoel in mijn armen, benen en kaken. Zo'n 'aanval' kan verschillen qua tijdsduur, bijvoorbeeld een halfuur, een uur, anderhalf uur... Als de 'aanval' gestopt is ben ik vaak behoorlijk moe. Ik ben een vrouw in de leeftijdscategorie 20+. I

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik herken dit als hyperventilatie-aanvallen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dankuwel voor uw antwoord, dat stel ik op prijs! Kun je dat inderdaad ook hebben terwijl jezelf niet het idee hebt dat je hyperventileert/snel ademhaalt? Ik heb deze klachten vaak nadat ik voorover gebogen heb om iets op te pakken van de vloer.
Antoni
3 jaar geleden
Heb je je vraag al eens aan je huisarts voorgelegd? Hij of zij kent jouw medische historie, kan je (verder) onderzoeken (bijvoorbeeld door met je te praten), en kan je zo nodig doorverwijzen naar een specialist. Ik raad je aan een gesprek met je huisarts hierover te hebben.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor de reacties, dat stel ik op prijs! Op dit moment heb ik eigenlijk geen huisarts. Geen vaste in elk geval omdat mijn vorige is weggegaan vorige maand en de praktijk is opzoek naar een nieuwe die ook mede-eigenaar van de praktijk wil zijn. Als ik weer een 'aanval' heb op het moment dat ik thuis ben en het is een werkdag (overdag) dan bel ik met de praktijk om te zeggen dat ik het heb en dan kan ik (als het goed is) bij ze langskomen voor het laten maken van een ECG. Dat heb ik in het verleden afgesproken met verschillende huisartsen, dus dat ga ik dan gewoon doen. En ik ben 4 jaar geleden bij de cardioloog geweest voor een paar onderzoeken, als er iets is dan mag ik altijd terugkomen heeft hij toen gezegd (superfijn!).
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Plus, zodra ik een nieuwe vaste huisarts heb (dat kan nog even duren), dan zal ik een afspraak maken met hem of haar voor een (kennismakings)gesprek!
Antoni
3 jaar geleden
Veel dank voor de uitgebreide reactie! Sterkte gewenst!

Antwoorden (1)

Het kan van alles zijn. Bijvoorbeeld een aanval van lichte epilepsie. Reden genoeg om ermee naar de HUSARTS te gaan. Die kan je doorsturen naar een neuroloog.
Er zijn in ieder geval goede medicijnen voor.
Toegevoegd op 07 april 2021 21:22: tekst