Hoe komt het dat mensen met anorexia nervosa vermageren?

Blijkbaar kan je niet vermageren als je maaltijden overslaat, maar mensen met nervosa anorexia slaan zoals ik gehoord heb wel maaltijden over, en vermageren heel erg, hoe komt dat?
Omdat je vooral in de ochtend moet eten om af te vallen (een bepaalde stof ik weet niet welke). Hoe kunnen zij afvallen? Wat doen ze dan nog meer dan maaltijden overslaan?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
3 jaar geleden
"Blijkbaar kan je niet vermageren als je maaltijden overslaat"
Waar haal je deze info vandaan?
LeonardN
3 jaar geleden
"Blijkbaar kan je niet vermageren als je maaltijden overslaat,"
Waar zou dat uit blijken?
Aankomen of afvallen is een kwestie van calorie-opname en calorieverbruik.
Als het verbruik hoger is dan de inname val je af.
Als je maaltijden overslaat, wordt de kans groter dat calorie-opname zo laag wordt dat je verbruik makkelijk hoger komt te liggen.
Amadea
3 jaar geleden
Behalve zo goed als niets eten sporten mensen met anorexia nervosa vaak heel veel.
tinus1969
3 jaar geleden
@Hermeline, anorexia nervosa gaat wel wat verder dan 'maaltijden overslaan'; anorexia nervosa betekent structureel te weinig eten.

Antwoorden (2)

Als je maar genoeg maaltijden overslaat (te weinig calorieën binnenkrijgt), dan gaat jouw lichaam zichzelf "opeten", om te kunnen voorzien in voldoende energie om te blijven functioneren.
3 jaar geleden
Waarom kan je niet vermageren als je maaltijden overslaat?
Heb je het hier over die 'starvation modus' waar men het soms over heeft? Uithongerings modus. Je lichaam ( brein vooral ) wil als je veel gewicht verliest vooral in leven blijven. Daarvoor kan je lijf iets minder gaan verbruiken maw iets minder snel afvallen. Maar dan gaat het over VEEL gewicht verliezen niet over een keertje niet eten.

Mensen met anorexia vallen voornamelijk af omdat de invoer kleiner is dan het verbruik. Hoe simpel dat ook klinkt. Iedereen die al eens een dieet volgde weet wel dat de theorie veel makkelijker is dan de praktijk.