Wat zijn de gevolgen van het niet behandelen van (niet zeker) een beroerte?

Een 4tal dagen geleden had een kennis van me
Last van een slappe en verdoofde rechter arm, hij kon nog moeilijk uit zijn woorden raken, hij was gedesoriënteerd, hij kon moeilijk zijn evenwicht houden. Zijn gezichtsuitdrukking zag er anders uit...
Gisteren nog steeds geen goed evenwicht, zijn spraak is anders, is verward,slaapt bijna de hele dag. maar het is al beter dan enkele dagen geleden..

De persoon wil niet naar zijn dokter...

Welke gevolgen kan dit allemaal hebben?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1K
Rieneke1
3 jaar geleden
Goede kans dat er een tweede beroerte volgt vrees ik.

Antwoorden (1)

Een lichte beroerte of een TIA, lijken soms minder erge gevolgen te hebben dan een herseninfarct. Maar ze kunnen de voorbode zijn van een grotere beroerte of infarct.
Of dat zo is kan alleen door een specialist worden vastgesteld.
Als iemand vermoedelijk een lichte beroerte of een TIA heeft gehad, die niet laat onderzoeken en behandelen, dan kan later nog een (zwaardere) beroerte of herseninfarct volgen. En deze zal veel ingrijpendere gevolgen hebben, die mogelijk voorkomen hadden kunnen worden, door eerder hulp te zoeken.