Wat is die pijn in mijn linkerborst of hart?

Ik heb soms last van pijn/ steken in mijn linker borst/ hart. Als ik dit heb, heb ik dit alleen bij het diep inademen. Als ik dan diep wil inademen, voelt het alsof er een mes in mijn linker borst/ hart zit. Ik kan dan niet diep inademen, en heb dan na het proberen een paar seconden heel erg veel pijn. Dit houdt dan aan voor een paar minuten.
Ik heb dit niet heel vaak. Ik heb ook geen idee wat het zou kunnen zijn.
Als ik hiermee naar de huisarts ga, zeggen ze dat ik dan gewoon even rustig aan moet doen, en wachten tot het niet pijn doet. Daar heb ik natuurlijk niets aan.
Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
3 jaar geleden
Zit je veel in dezelfde houding? Ik heb zoiets wel eens als ik veel achter de pc heb gezeten, dan moet ik weer spieren losmaken
Erna55
3 jaar geleden
Ben je nu wel of niet bij de dokter geweest ? Heeft de arts dit gezegd of denk je dat de arts dit gaat zeggen ?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Ritsuka
ik heb afgelopen dagen veel in bed gelegen. Maar de andere keren dat ik dit heb gekregen, is dit niet het geval geweest.
@Erna55
Ik ben wel bij de dokter geweest, en die heeft dit gezegd
Pieterke
3 jaar geleden
Ik zou toch even terug gaan naar de huisarts en je eventueel door laten verwijzen naar een specialist al is dat wat lastig in deze tijd.
SentWierda
3 jaar geleden
Weleens gedacht aan een second opinion? Iedereen heeft recht op de mening van een andere behandelaar: huisarts, tandarts, specialist. Dat is geregeld in de Wet op de Geneeskundige Behandelovereenkomst (WGBO). Eventueel kun je eerst voor advies (hoe moet je het aanpakken) over second opinion contact opnemen met de zorgverzekeraar. Meer hierover (huisarts/tandarts/specialist) in onderstaande link.
https://www.plusonline.nl/specialisten/second-opinion-weet-waar-u-aan-begint

Antwoorden (1)

Dit is meestal onschuldig. Het kan een tussenrib-spiertje zijn. Ook bij onvoldoende doorademen komt het wel eens voor. Of juist bij overmatig ademen (bv hyperventilatie).
Geen zorgen maken.