Ik heb schimmelplekjes en roos op mijn schouders en borst. Wat kan dit zijn en wat kan ik eraan doen?

Ik heb al een tijdje last van dit probleem. Ik heb op mijn schouders en borst schimmelplekjes + roos in mijn haar wat niet weg gaat met anti roos shampoo. Ik heb gelezen dat dit misschien juist samen te maken heeft met iets (de combinatie). Een schimmeltje of dergelijk. Ook merk ik dat ik bij het zweten last heb van jeuk op die plekken. Wat zou het kunnen zijn en wat kan ik er aan doen? :)

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1K
taillie
3 jaar geleden
wat je zeker kan doen is naar een dokter gaan voor een speciale zalf... en stoppen met krabben

Antwoorden (2)

Ga naar de huisarts. Die kan het ZIEN, en dat is nodig voor diagnoses van huidproblemen. Dit klinkt als eczeem, eventueel met schimmelinfectie er over heen. Als dat zo is, is het goed te behandelen met diverse soorten zalf (welke en hoeveel/hoelang hangt af van de precieze diagnose).
3 jaar geleden
Waarom denk je dat je schimmelplekjes hebt? Stop met anti-roosshampoo en zeep. Daarnaast niet te lang en te warm douchen.
Laat de huisarts de diagnose stellen.