Hey, wat kan je het beste doen bij hevige menstruatiepijn?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
tinus1969
3 jaar geleden
Gebruik je de il? Gebruik je pijnstillers of helpt dat niet genoeg?
https://www.gezondheidsnet.nl/menstruatie/de-beste-pijnstillers-bij-menstruatiepijn
Pieterke
3 jaar geleden
Dan moet je even naar de huisarts. Die kan datn iets voorschrijven.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Nee ik gebruik de pil niet. En heb wel pijnstillers gebruikt maar die werkten niet altijd even goed en had dan soms last van de bijwerkingen
Tijdens een bezoek bij de huisarts had ik een bloedonderzoek gedaan maar hebben ze geen link kunnen leggen met de pijn
tinus1969
3 jaar geleden
Bloedonderzoek zegt niets over pijn, is gewoon onzin. Welke pijnstillers heb je geprobeerd, welke dosis? Het is soms een beetje experimenteren.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik gebruikte altijd aleve feminax. Paracetamol werkte niet en ibuprofen hielp maar een beetje. Ik neem aleve feminax (2 stuks) pas wanneer ik echt bloed (maar voor die tijd heb ik altijd al beginnende pijn) en dan moet ik wachten voordat het medicijn werkt, wat soms snel gaat en soms echt traag. Dus dat is al pijnlijk. En soms is de pijnstillende werking korter maar moet ik wachten totdat ik volgens de bijsluiter nog 1 mag nemen. Ik vind het allemaal dus heel vervelend

Antwoorden (2)

Huismiddeltjes die helpen: het drinken van kamillethee. een warme kruik tegen je buik of rug, waar je de meeste pijn hebt, houden als je thuis bent. Dat ontspant de kramp.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dankje! Ik ga het proberen
Ivana
3 jaar geleden
Voor mij lang geleden, maar het was echt hevig! Ik ging plat op mijn rug liggen en legde altijd een kussen onder mijn lendenen. Dan lag mijn buik omhoog en ontspande. Na 5 minuten was de pijn dan dragelijk. Zou kunnen helpen, maar kan voor iedereen anders zijn. Valt natuurlijk te proberen. Succes De echte pijn is pas overgegaan na de eerste baby, maar ja, dat is een ander verhaal. :)
Zorg voor rust en ontspanning.
Leg een warme kruik op uw buik of onderrug.
Neem een warm bad.
Als u ook pijn in uw rug heeft, kunt u met oefeningen uw onderrug ontspannen. U kunt bijvoorbeeld de rug hol en bol maken.
Ook kan het helpen als iemand uw onderrug masseert.
Sommige vrouwen hebben na een orgasme minder pijn.