Wat is fybromyalgie?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
https://reumanederland.nl/reuma/vormen-van-reuma/fibromyalgie/

Antwoorden (2)

Dat is reuma van de weke delen. Weke delen zijn spieren en bindweefsel. Hier kunnen bij fybromyalgie pijnlijke ontstekingen zitten die de patiënt verhinderen om actief te zijn. Uiterlijk is er niks aan die persoon te zien, maar hij of zij is erdoor chronisch vermoeid, slaapt slecht en heeft een soort spierpijn.
Amadea
3 jaar geleden
Fibromyalgie is geen afzonderlijke aandoening, maar eerder een combinatie van verschillende klachten en bevindingen, met pijn en vermoeidheid als meest opvallende kenmerken.

Bij personen met fibromyalgie is er een verstoring van de mechanismen van pijn, wat hen er gevoeliger voor maakt. Ze ervaren dus sneller pijn dan andere mensen. Zelfs een gewone aanraking kan pijn uitlokken.