Wat kun je doen aan misselijk zijn door zenuwen?

Ik zit al een tijdje bij een psycholoog, maar elke keer als ik daar naar toe moet, word ik misselijk en moet ik overgeven.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.7K
Antoni
3 jaar geleden
Je psycholoog kan jou hierover vast ook adviseren.
Ritsuka
3 jaar geleden
Het kan helpen om hetgene dat je daar wilt bespreken vast op te schrijven, dat kan je rustiger maken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wat is de oorzaak, ben je bang om er naartoe te gaan?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ze kan moeilijk interpreteren waar het aan ligt, ik ben niet bang om er naartoe te gaan en ik vind het juist fijn om naar haar toe te gaan.

Antwoorden (1)

Er zijn veel oorzaken die misselijkheid kunnen veroorzaken. Denk hierbij aan stoornissen in het maag-darmkanaal, evenwichtsorgaan, centrale zenuwstelsel. Maar misselijkheid kan ook veroorzaakt worden door psychische klachten en stress. Waarschijnlijk maak jij je erg druk vóórdat je naar de psycholoog gaat. Je zou de huisarts kunnen vragen om een licht kalmeringsmiddel, dat je een uurtje vóór dat je naar de psycholoog gaat inneemt. Je moet wel aan de psycholoog aangeven, dat je van te voren zo gespannen bent. Hij kan daar zeker iets mee doen.