Veel stinkende scheten laten, wat kan ik hier tegen doen?

Sinds gisteren avond laat ik de hele tijd stinkende scheten die naar rotte eieren ruiken, heel gênant dus. Weet iemand wat dit is? En wat kan ik er tegen doen? Gaat het vanzelf over?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/189501-stinkende-scheten-winden-stinken-naar-zwavel-rotte-eieren.html
Ritsuka
4 jaar geleden
Wat heb je de laatste tijd gegeten?

Antwoorden (1)

Meestal ligt de oorzaak bij de groene die je gegeten hebt. Heel veel groenten bevatten zwavelverbindingen die in je darmen worden omgezet in eenvoudiger, maar erg stinkende stoffen. Beruchte groenten zijn uien, knoflook, spruitjes, groene koolsoorten, broccoli en bruine en witte bonen. Naast die groenten ook eiwitrijke voedingsstoffen zoals eieren, bepaalde vissoorten en ook bier. Bekende gemeten stoffen zijn zwavelwaterstof (rotte eierenlucht), methaanthiol en ethaanthiol en dimethylsulfide.
Behalve eten kunnen ook medicijnen hierbij een belangrijke rol spelen zoals antibiotica en cytostatica.