Duiden tandvleesklachten mogelijk op een soa?

ik heb onveilig orale seks gehad ongeveer 2/3 maanden terug. binnen een week na die ontmoeting begonnen tandvleesklachten. en vooral op 1 dezelfde plek waar het ontstoken leek en nu sinds kort ook soms soort witte ronde aft op zit. ik heb hier nooit last van en ook nog nooit in mijn leven last van gehad. ik ben 29 jaar. de klachten zijn er nog steeds. hoe goed ik het ook verzorg.

nu vroeg ik mij dus af of dit een mogelijke soa is (kan niks over soa vinden en tandvleesklachten)
ik heb verder geen klachten. maar ik vond het wel heel toevallig en maak mij toch een beetje zorgen.

mvg

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

SOA's als vb herpes, gonoroe en clamydia kan je idd makkelijk krijgen van orale seks.
Sommige aandoeningen kan je hebben zonder het zelfs te weten.
Nu een van de mogelijke kenmerken van clamydia is ontstekingen ( maar ook pijn bij slikken / keelpijn, gezwollen klieren...)

Dat je last hebt wil niet zeggen dat jij het meteen ook hebt, wel dat het een goed idee is om een keertje jezelf te laten testen bij een arts.
.Sorryy
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
+ Chlamydia zou kunnen. Al zou een man dan ook andere symptomen moeten hebben:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Chlamydiasis
https://www.healthline.com/health/sexually-transmitted-diseases/chlamydia-in-throat Aangezien 75% van de mensen soms last heeft van ontstoken tandvlees, is de correlatie waarschijnlijk puur gebaseerd op toeval.