is een zwelling onder het oog ernstig?

gisteren had ik voor het slapen gaan al een beetje last onder mijn rechteroog, er zat ook een klein puistje. Ik ben gewoon gaan slapen maar toen ik vanmorgen wakker werd zat er ineens een hele erge zwelling onder mijn oog en het doet pijn als ik het aanraak. Zelfs als ik knipper voel ik het een beetje. Behalve dat het dik is, is het ook rood en een beetje blauwachtig. Weet iemand hier meer over en kan/moet ik er iets tegen doen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.5K
Pieterke
4 jaar geleden
Ga even naar de dokter!
ronron1212
4 jaar geleden
Je huisarts helpt je verder daar heb je nu juist een huisarts voor.
tinus1969
4 jaar geleden
Klinkt als ontstoken traanklier maar laat dit checken bij de huisarts.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Zou je niet beter naar een dokter gaan?
Mijn zus had ook eens zoiets en toen we naar een dokter gingen zei die dat het zona was.
Ik weet niet of het bij jou zona is maar zona moet je wel behandelen en als het bij jou zoiets gelijkaardigs is moet je daar de juiste behandeling voor hebben.
Ga dus zeker naar een dokter.
Ik hoop dat je er iets aan gehad hebt.

Antwoorden (1)

Dat is een chalazion. De ééne gaat zo weg en de ander word erg vervelend. Als je een beetje een aardige huisarts kan die je funcithalmic voorschrijven. Dat is een fusidinezuur ooggel. Zo niet. Bestel het dan lekker zelf online op een Belgische apotheek website. Dat scheelt een hoop ellende. Succes er mee!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
tinus1969
4 jaar geleden
Het zou best een chalazion kunnen zijn - maar zulke diagnoses kun je niet via internet stellen.