Snachts pijn in linkerschouder, waardoor komt dit?

Tijdens mijn (diepe) slaap word ik wakker van een brandende gemene pijn in mijn linkerschouder. Soms ook wat krampgevoel. Overdag heb ik nergens last van. Het is ook niet op te wekken door beweging. Het is puur tijdens (in) mijn slaap. Herkent iemand dit? Maak mij hier best druk om ....

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (3)

Het klinkt alsof je matras en/of kussen niet goed meer zijn, waardoor je in een verkeerde houding ligt in je slaap.
Tijd om een nieuwe te kopen.
-----
Ik herken dit dus, zelf ook gehad.
Toegevoegd op 30 januari 2020 09:08: tekst
Ritsuka
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heb op 3 verschillende bedden gelegen. Het maakt niet uit welk bed. Klachten zitten verder naar binnen. Ik word wakker van de pijn tijdens slaap in diepere ademhaling.
Waardoor dit komt kan alleen de huisarts en/of fysiotherapeut vaststellen. Mogelijkheden in jouw geval zijn bijvoorbeeld:
- Frozen shoulder: het vastzitten van de schouder. De eerste klachten van een frozen shoulder zijn ’s nachts pijn in de schouder.
- Rotator cuff letsel: een overbelasting is hier vaak de oorzaak. Het slapen op de schouder kan pijn geven. ’s Ochtends kan de schouder dan stijf zijn.
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Had jij toen ook pijn in schouderblad?
SimonV
4 jaar geleden
Zelf heb ik een geïrriteerde zenuw in het schoudergewricht gehad, toen had ik daar ’s nachts in m’n schouderblad last van. Maar ook overdag bij bepaalde bewegingen.
Daarom heb ik het niet genoemd, ook slijmbeursontsteking niet, omdat je daar doorgaans ook overdag last van hebt.
Het kan een lichte slijmbeursontsteking Zijn. Die heb ik ook en ik heb ook alleen 's nachts pijn, waarschijnlijk omdat ik dan uren in (bijna) dezelfde houding lig. Een slijmbeursontsteking keen heel erg pijn doen en geeft soms ook een stekende pijn. Maar je moet hoe dan ook even naar de huisarts.
4 jaar geleden
Pieterke
4 jaar geleden
keen = kan
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dank voor jullie reactie! Hier ga ik zeker mee naar de arts.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Pieterke, had jij toen ook last van schouderblad of?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het zit namelijk niet op de kop van mijn schouder maar meer mijn schouderblad.
Pieterke
4 jaar geleden
Ja deze keer voel ik soms ook mijn schouderblad. Ruim een halfjaar geleden had ik ook een slijmbeursontsteking en toen voelde ik mijn schouderblad niet. Wat overigens een goede oefening is bij een slijmbeursontsteking is deze: Je gaat dicht voor een muur staan met je gezicht naar de muur. Dan ga je met de arm waar de ontsteking aan zit met beurtelings je wijsvinger en je middelvanger naar boven tot je arm gestrekt is. Dit herhaal je een paar keer per dag en als het kan ook een paar keer vlak achter elkaar. Dit was een tip die ik van de huisarts kreeg.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Pieterke heb jij het gelijk als je gaat liggen of word je net als ik wakker van de pijn. Ik word wakker van een brandende zeurende pijn in mijn schouderblad. Misschien omdat mijn ademhaling dan dieper word of zo maar voelt niet fijn. Voel het doortrekken naar mijn arm en hand. Tintelt..
Pieterke
4 jaar geleden
@Bloem99: Ik word na een uur of 5-6 slapen wakker van de pijn. Het trekt niet door naar mijn hand. Je moet hier echt even mee naar de dokter, dan krijg je zekerheid wat het is en wat je er aan kan (laten) doen.
Pieterke
4 jaar geleden
Ik zie nu dat je al een afspraak gemaakt hebt. Succes!