Wat is er aan de hand als je spontaan moet overgeven zonder dronken te zijn?

ik heb dit dus tot nu toe al vaker gehad en ik vraag me af hoe dit nou zit (ik zit er tevens over na te denken om ook naar de dokter te gaan). het rare is dat ik soms gewoon een gezellige avond heb en aan het stappen ben en dat ik me verder helemaal niet slecht voel. laat ik dan een voorbeeld nemen aan dit weekend. ik zat met een vriend van me gezellig aan de bar gewoon te drinken en een spel te doen en op eens vanuit het niets draait mijn maag zich gewoon volledig om. ik word spontaan heel misselijk uit het niets en kan er ook niets meer tegen doen om dan te voorkomen dat ik overgeef. is dit gewoon dat mijn lichaam zegt, dit is puur vergif en dit wil ik niet hebben of is er gewoon is mis met mij en kan ik beter even naar de dokter gaan.
het lijkt misschien niet zo erg, maar het is wel lastig als je bij een concert staat en de wc's zijn nogal ver weg

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2K
Ritsuka
4 jaar geleden
Probeer eens avond volledig zonder alcohol (en drugs, mocht dat van toepassing zijn). Avondje cola en water is ook prima.
tinus1969
4 jaar geleden
Wat consumeer je zoal op een avond (zowel drank, als eten, als pilletjes)? Het valt me op, dat veel jongeren denken dat ze 'niet dronken' zijn, terwijl ze toch fors hebben ingenomen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Probeer eens avond volledig zonder alcohol (en drugs, mocht dat van toepassing zijn). Avondje cola en water is ook prima. Dat is natuurlijk wel een oplossing haha, drugs komen niet van toepassing. Daar blijf ik het liefst vanaf.
tinus1969
4 jaar geleden
@itsMeJordy, maar wat je nou op voordat je overgeeft? 1 biertje? 10? Shotjes? Kopstoot?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wat consumeer je zoal op een avond (zowel drank, als eten, als pilletjes)? Het valt me op, dat veel jongeren denken dat ze 'niet dronken' zijn, terwijl ze toch fors hebben ingenomen. Meestal ga ik even naar een snackbar om een bodem te leggen of thuis gewoon goed avond eten. Verder gebruik ik geen drugs. En het geen wat ik drink is meestal Bacardi ras met 7up, zelf ben ik er ook wel gewoon goed bij kwa gedachten. Tenminste ik heb niet bijvoorbeeld als ik dan op sta dat ik echt het gevoel krijg van wow ik voel hem goed zitten. Maar het kan natuurlijk zijn dat ik wel dronken ben, maar het lijkt er meestal niet op als ik eerlijk moet zijn
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@tinus1969 misschien een keer 5 Bacardi razz met 7up en 1 shotje
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@tinus1969 maar het gebeurde bijvoorbeeld ook al na 4 bier een keer
Amadea
4 jaar geleden
Beide voorbeelden die jij geeft, ItsMeJordy, zijn uitstekende aanleidingen om door te moeten gaan braken. Wat is er mis mee om frisdrank te drinken tijdens een gezellige avond en je gewoon lekker te blijven voelen? Ook gedurende de nacht erna....
tinus1969
4 jaar geleden
Ik zie alle valkuilen langskomen:
"zelf ben ik er ook wel gewoon goed bij kwa gedachten"
Dat denk je. Mensen Alcohol ontremt en één van de grote problemen is dat mensen niet in de gaten hebben dat ze aangeschoten zijn. Daarom gebeur(d)en er zoveel ongelukken in het verkeer: de beschonken bestuurder dach zelf oprecht dat hij nog kon rijden. "een keer 5 Bacardi razz met 7up en 1 shotje"
In hoeveel of eigenlijk: Hoe weinig tijd? Hoe oud ben je?

Antwoorden (1)

at is een vrij lastige. Eens zien... er zijn verschillende dingen die je kan hebben.
Allergie aan alcohol
Overgevoelig voor een bepaald drankje
Niet dronken maar je lichaam zegt al 'het is te veel'
Zwangerschap
Iets gegeten ervoor dat niet goed is.
De eerste keer dat je het had was echt... sindsdien zit het tussen de oren

Je gaf zelf aan dat je er eens met een arts wou over praten.
Als je eerlijk kan zeggen dat het niet is van 'dronkenschap' dan is dat net het enige dat je kan doen en ook het enige antwoord dat hier moet verschijnen.
*Dat
Toegevoegd op 27 januari 2020 14:05: tekst