Moet ik idd BTW betalen met een eenmanszaak en kleine massage praktijk?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.4K
ronron1212
4 jaar geleden
Je cliënten moeten jou btw betalen en die moet jij afdragen op je inkopen voor de zaak mag je de btw weer terug vragen.

Antwoorden (2)

Ja, maar als zelfstandige kan je de BTW weer terugvragen aan de belasting over de aankopen die puur voor je werk zijn

Echter gok ik dat je het hebt over inkomstenbelasting/winstbelasting, die moet ieder bedrijf/zelfstandige betalen.
Ook moet je een KvK-nummer aanvragen.
4 jaar geleden
In principe moeten alle ondernemers BTW in rekening brengen en afdragen. Als je echter weonig omzet hebt kun je in aanmerking komen voor de Kleine Ondernemers Regeling (KOR). Daar zitten echter wel een paar haken en ogen aan.
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
Je mag dan ondere andere geen btw berekenen aan je klanten.
tinus1969
4 jaar geleden
@ronron1212 heb jij de min gegeven? Als je geen btw hoedtvte berekenen kun je je prijs met 21% verhogen.
ronron1212
4 jaar geleden
Dat is wel een rare manier van zaken doen @tinus1969
tinus1969
4 jaar geleden
Maar door de KOR wel een mogelijkheid.